درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

راهنمای نگارش بهترین متن تبلیغات گوگل ادز

راهنمای نگارش بهترین متن تبلیغات گوگل ادز
فهرست مطالب

 در این مقاله قصد داریم ۵ روش برای نوشتن متن تبلیغات در گوگل ادز فوق‌العاده موثر همراه با مثال‌های واقعی را بررسی کنیم.

نوشتن تبلیغات گوگل ادز (که قبلا  نامش AdWords بود) می‌تواند بسیار ناامید کننده باشد زیرا شما باید تمام متن و اجزاء تبلیغ خود را در فضایی کوچک خلاصه کنید.

شما باید خلاق باشید تا بتوانید در میان ۹ تبلیغ دیگر (یا چهار رقیب خود اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید) دیده شوید تبلیغ هایی که  با آن‌ها فضای تبلیغ خود را مشترک هستید.

من اینجا هستم تا به شما برخی از تاکتیک‌های اثبات شده و راهنمایی‌هایی که می‌توانید برای نوشتن متن تبلیغات گوگل ادز شگفت‌انگیز خود از آن‌ها استفاده کنید را نشان دهم تا بتوانید امتیاز، تعداد کلیک و نرخ تبدیل بالاتری را بدست آورید.

 از اینجا بخوانید : اهمیت امتیاز کیفیت آگهی در گوگل ادز در چیست

۱- آینه هدف پایانی بازدید کنندگان در متن تبلیغات گوگل ادز باشید!

از آنجا که بسیاری از رقبا شما از «درج کلمات کلیدی پویا» استفاده می‌کنند و از کلمات کلیدی مشابهی نیز استفاده می‌کنند، متوجه خواهید شد که بسیاری از تبلیغاتشان همگی بیانگر مسئله‌ای مشابه است. بسیار ساده است که در این میان گم شوید و شانس کلیک شدن خود را از دست دهید، بنابراین چگونه باید دیده شد؟

بهترین راه نوشتن یک متن تبلیغ خوب آن است که متن مورد نظر را به دست افرادی بسپارید که تجربه بسیاری در این زمینه دارند و روزانه با صدها تبلیغ گوگل ادز سر و کار دارند در این راه کارشناسان دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ در کنار شما هستند با ما تماس بگیرید.

تبلیغ‌کنندگان گاهی اوقات آنچه که مشتریان واقعا به دنبال آن هستند را از فراموش می‌کنند. من این امر را «هدف پایانی» می نامم:

هدف پایانی چیست : آنچه مردم در نهایت می خواهند با کمک محصول یا خدمات شما به آن دست یابند.

درک این امر می‌تواند راز نوشتن آگهی‌هایی باشد که در میان دریایی از کلمات کلیدی DKI (درج کلمات کلیدی پویا) به چشم آید.

یک مثال فرضی

اجازه دهید تصور کنیم شما محصولات ضد آکنه یا از بین برنده جوش صورت را می‌فروشید و بازدیدکنندگان شما به دنبال کلمات کلیدیی مانند «کمک به از بین بردن آکنه» هستند.

تیتر اصلی شما نباید در مورد احتمال در معرض آکنه بودن سوال کند، به عنوان تبلیغ‌کننده باید بر این باور باشید که آن‌ها درگیر این مسئله هستند.

در عوض، شما باید درباره هدف پایانی آن‌ها صحبت کنید، آنچه آن‌ها به دنبال آن هستند، با عنوانی مانند:

از بین بردن آکنه یک بار برای همیشه

فضای با ارزش تبلیغ خود را با چیزهایی تلف نکنید که هم شما و هم بازدیدکننده آن را می‌دانید، در عوض به بازدید کننده راه حل پایانی را نشان دهید که واقعا به دنبال آن هستند.

یک مثال واقعی دیگر

اگر شما یک خریدار خودروهای دست دوم از مردم باشید، تیترهای جالب برای شما مواردی نظیر زیر می‌باشد:

WeBuyCars.com به بازدید کننده نشان می‌دهد که این سایت خریدار خودرو است، دقیقا همان چیزی که هدف اصلی آن‌هاست.

متن تبلیغات گوگل ادز - از بین بردن آکنه یک بار برای همیشه

برای بازدیدکنندگان به خریدار تبدیل کنید و هرگونه ابهام را از بین ببرید، تمامی تبلیغات باید بر روی چیزی که بازدیدکننده به‌دنبال آن است تمرکز کنند: «امروز خودرو شما را خریداریم.»

چرا؟ زیرا هدف بازدیدکننده این است که کسی خودرو آن‌ها را بخرد. اینکه چگونه این فروش اتفاق می‌افتد به اندازه خود امر فروختن مهم نیست.

با عنوانی مثل «خودرو خود را امروز بفروشید»، بازدیدکننده ممکن است تصور کند باید جزئیات و مشخصات خودرو خود را در یک فرم وارد کنند و پر کردن فرم نشانه یک سایت کلاهبردار است که چندان قصد خرید خودرو را نداشته باشد. یا حتی بدتر، آن‌ها ممکن است کاربران را درگیر سایت های ارسال اس ام اس و ایمیل اسپم کند.

من این آزمایش را انجام داده‌ام، مخصوصا در خصوص خرید خودرو؛ «نیاز دارید خودرو خود را بفروشید؟» (کنترل) در مقابل «ما امروز خودرو شما را می‌خریم» (تنوع).

این تغییر ساده در عنوان، باعث افزایش ۳۰ درصدی نرخ تبدیل شد.

 از اینجا بخوانید : ۵ استراتژی اساسی برای بازاریابی نسل Z

۲-با تایمر شمارشگر حس از دست رفتن را در متن تبلیغ گوگل ادز القا کنید

آیا می‌دانستید ما بیشتر توسط ایده از دست دادن تا بدست آوردن تحریک می‌شویم؟

این نیروی روان شناختی “ترس از دست دادن” نامیده می‌شود و می‌تواند یک راه قدرتمند برای افزایش میزان بازدید و بهبود نرخ تبدیل کاربر باشد.

خوشبختانه تزریق کمی  حس ترس از دست دادن به متن تبلیغ گوگل ادز شما چندان سخت نیست.

گوگل اخیرا تایمر شمارشگر ساده‌ای را معرفی کرده است که می‌توانید در تبلیغات خود از آن استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، اضافه کردن این کد کوتاه در عنوان یا توضیحات تبلیغتان است:

=}

سپس این پنجره باز می‌شود:

متن تبلیغات گوگل ادز - تایمر شمارشگر

داشبورد شمارشگر این گونه به نمایش در می‌آید.

پس از تعیین تاریخ پایان، آگهی شما شامل یک شمارشگر در لحظه می‌شود. بازدیدکنندگان با دیدن آگهی‌های شما، به واسطه ترس از دست دادن یک فرصت خوب انگیزه می‌گیرند و شما را برتر از رقبایی می‌بینند که از این تاکتیک استفاده نمی کنند.

یک مثال واقعی

آژانس تبلیغاتی Merkle | IMPAQT این کار را برای برخی از مشتریان خود در روزهای قبل از جمعه سیاه انجام داد؛ آن‌ها در متن تبلیغات گوگل ادز خود، تایمر شمارشگری را تعبیه کردند که مدت زمان تا شروع فروش را نشان می‌داد.  درباره این تکنیک مارکل ایمپکت این گونه می‌گوید

ما از ویژگی تایمر شمارشگر لحظه‌ای استفاده کردیم که مدت زمان تا شروع روز شکرگزاری و تعطیلات را نشان می‌داد. ما مشاهده کردیم که نرخ تبدیل و کلیک برای این مدل تبلیغات رشد چشمگیری نسبت به دیگر تبلیغات داشته است. ما همچنین شاهد افزایش نرخ تبدیلات این نسخه تبلیغ در روز شکرگزاری و در حدود یک هفته بعد از آن بودیم.

آنها تنها کسانی نیستند که با استفاده از این قابلیت شاهد موفقیت‌های بزرگ بودند،کلیک آمریکا ( Clarks America) شاهد افزایش ۳۲ درصدی CTR و افزایش نرخ تبدیل در استفاده از تایمر شمارشگر بوده است.

۳- تبلیغاتِ در جریان داشته باشید

حالا که در مورد زمان صحبت می‌کنیم، آیا تا به حال احساس کرده‌اید که اتفاقات به مرور زمان که رخ می‌دهند بسیار هیجان‌انگیز و جالب‌اند؟

مفهوم به روز بودن و پویا بودن بسیار شهودی است. آنچه که اخیرا اتفاق افتاده است، بیشتر چشم‌ها و توجه را به خود جلب می‌کند تا آنچه سه ماه پیش اتفاق افتاده است.

همین مسئله در مورد متن تبلیغات در گوگل ادز نیز صادق است.

آیا تا به حال تعداد مشتریان جذب شده توسط یک تبلیغ را در سه ماه اخیر با یک سال گذشته مقایسه کرده‌اید؟

من این کار را برای یک شرکت حسابداری مالیاتی امتحان کردم. در اینجا دو تبلیغ داریم که آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم:

آگهی کنترلی (بالا) و پویا (پایین)

متن تبلیغات گوگل ادز - مقایسه CTR

نتیجه؟ آگهی به روز و پویا افزایش ۲۱۷ درصدی CTR و ۲۳ درصدی در نرخ تبدیل را نشان می‌دهد.

و من مایلم شرط ببندم که مشخصه اعداد نیز قدرت تبدیل را دوچندان کرده است …

فوق العاده دقیق صحبت کنید

اعداد به خوبی قابل درک و فهم هستند و تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از آن‌ها در تبلیغات، باعث دقیق‌تر و قابل اعتمادتر شدن تبلیغات می‌شود.

در اینجا یک نمونه عالی از MECLABS آورده شده است که در آن Amy Hebdon تبلیغ عددی خاصی را برای رقابت با تبلیغ کنترلی خود ایجاد کرده است:

تبلیغ کنترلی (بالا) و پویا (پایین)

متن تبلیغات گوگل ادز - تبلیغ کنترلی و پویا

آگهی جدید موفق‌تر بود. این تبلیغ نرخ کلیک ۸۸٪ بالاتری در سطح اطمینان ۹۹٪ دریافت کرد.

چرا این اتفاق افتاد؟ خاصیت آگهی جدید می‌توانست فقط آن را کمی بیشتر از آگهی کنترلی باور کردنی نشان دهد.

چگونه می‌توانیم این آگهی را حتی موفق‌تر کنیم؟

با دقیق تر شدن.

تحقیقات نشان داده است که اعداد دقیق مانند ۱۵۴۲ می‌تواند عملکرد بهتری به نسبت اعداد رند شده مانند ۱۵۰۰ داشته باشد.

اگر از اعداد استفاده می‌کنید، آن‌ها را دقیق بنویسید

هرچه دقیق تر باشید، متقاعد کننده تر خواهید بود.

و هرچه بیشتر قابل باور کردن باشید، بیشتر احتمال دارید به  تاپ ترین آگهی ها  بدل شوید.

۴- همه چیز را موضوعی شخصی به حساب آورید

زمانی که بحث بر سر نوشتن تبلیغات به متن تبلیغات گوگل ادز گره خورده است، آیا گاهی اوقات به دام خودخواهی گرفتار می‌شوید؟ آیا از کلماتی مانند «ما»، «متعلق به ما»، «متعلق به من»، «شخصا» و «من» استفاده می‌کنید؟

کلماتی مانند مثال بالا نمی‌توانند بر روی نیازهای مشتری تمرکز کنند و ممکن است شانس شما را برای دریافت کلیک از سمت مشتری از بین ببرند _ احتیاجی نیست که بیان کنیم که این موارد بر روی تبدیل در صفحات ورود نیز تاثیر منفی می‌گذارند.

زمانی که بحث بر سر صحبتی است که در میان همه رواج دارد، من با این سخن از جان کاروکا بسیار موافقم:

بهترین و دومین کلمه‌ی مناسب «شما» است. بهترین کلمه در اصل همان نام مشتری است.

از آنجایی که ما در زمینه‌ تبلیغات هنوز پیشرفت آنچنانی نداشته‌ایم و نمی‌توانیم به صورت اتوماتیک از نام فرد بازدیدکننده در متن تبلیغات گوگل ادز استفاده کنیم، مجبوریم تا از بهترین کلمه‌ی جایگزین استفاده کنیم.

پس چگونه شما متن تبلیغات گوگل ادز را که از کلمات قدرتمندی مانند «شما» استفاده می‌کنند برای گسترش عملکرد آگهی خود به کار می‌برید؟ برای مثال این آگهی‌ها را در نظر بگیرید:

متن تبلیغات گوگل ادز - همه چیز را موضوعی شخصی به حساب آورید

کدامیک بیشتر توجه شما را جلب می‌کند و شما را برای کلیک کردن بر روی آگهی وسوسه می‌کند؟

یکی می‌تواند اظهار کند که Shopify و Volusion هر دو خوب هستند ولی همگی می‌دانیم که AmeriCommerce بهترین است.

اینکه شما در مورد خودتان بگویید زیاد مهم نیست. اینکه شما چه کاری می‌توانید برای من انجام دهید مهم است.

به دنبال فرصت‌هایی بگردید تا بتوانید از کلمه‌ی «شما» در عنوان یا توضیحات اولیه ویدیو استفاده کنید. و مانند همیشه ابتدا مزایا را بیان کنید.

۵- تبلیغات خود را بیش از حد محلی کنید

تعداد زیادی از تبلیغ‌کنندگان در هنگام ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی گوگل خود معمولا بیش از یک شهر را مورد هدف خود قرار می‌دهند. تعداد زیادی حتی تبلیغات خود را درون یک ملیت در نظر می‌گیرند.

حتی اگر شما خدمات خود را به صورت جهانی ارائه دهید،  باید به مشتریان احتمالی خود خوشامد بگویید و به آن‌ها نشان دهید که می‌خواهید به آن‌ها کمک کنید.

شما ممکن است در حال حاضر ۸۰۰ شماره داشته باشید که برای تمامی برنامه‌های افزودنی تماس تلفنی گوگل و صفحات ورود خود استفاده می‌کنید یا شاید حتی یک مجموعه ای از ۸۰۰ عدد باشد. اما آیا می‌دانستید که داشتن شماره تلفن با در نظر گرفتن نزدیکی جغرافیایی به بازدید کننده، می‌تواند نرخ تبدیل را دو برابر کند؟

بله، باور کنید یا نه، این ۸۰۰ شماره گاهی اوقات می‌تواند به ضرر شما عمل کند.

بنابراین، شما چگونه می‌توانید این موضوع را در تبلیغات گوگل در نظر بگیرید؟

به وسیله‌ی ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز در مناطق خاص جغرافیایی و محدود کردن تبلیغات و محدوده تماس تلفنی به همان مناطق جغرافیایی.

هدف اصلی در این قسمت این است که به مشتری احتمالی خود ثابت کنید که شما در همان نزدیکی هستید و آماده کمک کردن به آن‌ها.

اگر هنوز در گسترش تماس‌های خود از تماس معمولی گوگل در گوگل ادز استفاده می‌کنید، همین الان این کار را متوقف کنید. به یک ارائه دهنده پیگیری تماس بروید و شروع به خریدن تمام شماره تلفن‌های محلی خود کنید.

با تمام وجود امتحان کنید

با توجه به اینکه رقبای شما در مورد هزاران مسئله دیگر فکر می‌کنند و به آگهی‌های تبلیغاتی خود اهمیتی نمی‌دهند، شما در حال حاضر بهترین امکانات را برای ایجاد بهترین تبلیغات در گوگل دارید که می‌تواند شما را به عالی‌ترین تبلیغ در دنیا تبدیل کند.

به شرطی که از همین امروز بازنویسی متن تبلیغات گوگل ادز خود را شروع کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
صفر تا صد نوشتن رپورتاژ آگهی و نکات آن
|
آشنایی با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و اطلاع از جزئیات آن از ضروریات در حوزه دیجیتال مارکتینگ...
آشنایی با تقویم تولید محتوا و ابزارهای آن
|
تقویم تولید محتوا به زبان ساده جدولی است شامل برنامه‌ریزی روزانه برای تولید‌کنندگان محتوا و ساماندهی پروژه‌های...
6 مرحله چرخه عمر محتوا
|
هر محتوا بسان محصولی است که به مخاطب عرضه می‌شود. با این رویکرد می‌توان برای محتوا نیز...
دلیل برای اینکه محتوای بیشتر بهتر نیست
|
شوک محتوایی روشی بود که ما به یک باره محتوای بیشتر را برای سایت فراهم می‌آوردیم. مارک...
Search