درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۵ نکته که باید در هنگام افت ترافیک ناگهانی خود بررسی کنید

5 نکته که باید در هنگام افت ترافیک ناگهانی خود بررسی کنید
فهرست مطالب

آیا  ترافیک ورودی سایت شما به طور ناگهانی بدون هیچ دلیل واضحی افت کرده است؟ بیایید دلایل معمول افت ترافیک را بررسی کنیم و راهکارهایی را برای بازگشت به مسیر اولیه پیدا کنیم.

هیچ کس از افت ترافیک در امان نیست و دلایل آن ممکن است به سادگی نادیده گرفته شوند. با این حال، برای جلوگیری از ورود به مسیر اشتباه، ابتدا شواهد لازم را جمع آوری کنید: به دقت آمار کلی را در یک دوره طولانی در Google Analytics بررسی کنید تا ببینید که آیا دامنه ترافیک واقعا افت کرده است یا ناشی از دلایل فصلی، تعطیلات و یا سایر الگوهای ذاتی است.

یکی دیگر از چیزهایی که در هنگام افت ترافیک وب سایت باید از آن مطمئن شوید این است که شما هیچ بخشی از اطلاعات را برای روزها یا دستگاه های خاص را نباید از دست بدهید. کدهای Google Analytics را مجدد بررسی کنید تا مطمئن شوید آیا آنها به درستی در همه صفحات سایت شما اجرا شده اند (در اینجا یک ردیابی کننده کد آورده شده است)، کدهای صحیح بر روی ویژگی های سایت شما مورد استفاده قرار می گیرند و آیا فرمت کد حفظ شده است کد ردیابی GA خود را می توانید در این بخش ببینید:

Admin > Tracking Info > Tracking Code

هنگامی که شما مطمئن شدید که خطا آمار گیرتان نیست، وقت آن است که نگاهی عمیق تر به علائم کرده و به دنبال یافتن علت اساسی باشید.

برای دریافت مشاوره سئو رایگان با تیم نوین مارکتینگ تماس بگیرید

۱. تغییرات قابل توجه در سایت شما

تغییرات قابل توجه در سایت شما مانند طراحی مجدد، مهاجرت یا پاک کردن محتوا ممکن است تاثیرات منفی بالقوه و ناامیدکننده ای بر روی سئو شما داشته باشد. اگر اخیرا چنین تغییراتی رخ داده است و ترافیک شما از حد هنیشگی  نیز پایین تر آمده، به جنبه‌هایی که در این موضوع دخیل بوده‌اند، توجه بیشتری داشته باشید. معمول‌ترین مواردی که نادیده گرفته می‌شوند مربوط به فهرست بندی و قابلیت گردش در سایت اند

ابتدا گوگل وب مستر به بخش Crawl> Crawl Errors بروید و نمودارها را دقیقا بررسی کنید تا تغییرات ناگهانی را پس از بازسازی را مشاهده کنید.

افت ترافیک - تغییرات قابل توجه در سایت شمابرای ردیابی URL های معیوب که توسط گوگل وبمستر گزارش شده اند، می توانید از یک ابزار مانند WebSite Auditor استفاده کنید: یک پروژه برای سایت خود ایجاد کنید و چندین بار به این برنامه اجازه دهید تا عمق آن را ردیابی کند. URL های موجود در برگه All Resources را با یک فیلتر جستجوی سریع پیدا کنید و به بخش لینک به صفحه را در پایین مراجعه کنید تا لینک های معیوب را پنهان کنید.

بعد، به آدرس  Index Google> Index Status در وب مستر بروید و بررسی کنید که آیا تعداد صفحات نمایه شده برای سایت شما به شدت کاهش یافته است یا خیر. برای اطمینان از اینکه چیزی را به طور تصادفی اشتباه نکرده باشید، پروژه مجری WebSite Auditor را مجدد اجرا کنید تا سایت را از طرف Googlebot بازبینی کنید. ستون دستورالعمل های روبات را در زیر All Resources بررسی کنید، دستورالعمل ها را از robots.txt خود، و همچنین محدودیت های سطح صفحه را (ربات های X یا تگ های noindex) و نحوه اعمال آنها در هر URL، بررسی کنید.

 از اینجا بخوانید :آموزش تنظیمات درست فایل Robots

افت ترافیک - WebSite Auditor

۲. مجازات ناشی از موتور جستجوی دستی و افت ترافیک ناگهانی

اگر به دلیل نقض دستورالعمل‌های کیفیت وب مسترها در اینترنت توسط گوگل محاکمه شده‌اید، شما در حساب وبمستر خود در قسمت Search Traffic > Manual Actions section پیامی را مشاهده خواهید کرد. سایت هک شده یک دلیل بالقوه است که فراتر از کنترل شما  است. برای چنین مواقعی، گوگل یک راهنمای جامع بازیابی دارد. بیشتر دلایل دیگر کاملا تحت کنترل شما هستند و به راحتی می توانید آنها را بازیابی کنید.

اطلاعات غیرمفید تولید شده توسط کاربر

شما به دلیل استفاده بیش از حد از لینک های غیرمفید و نامناسب در صفحات سایت خود مجازات می‌شوید  این لینک ها به بارگذاری محتوای تولید شده توسط کاربر اجازه نمایش می‌دهند. روش حل آن می تواند تشخیص دقیق مورد نقض شده و پاک کردن آن باشد. روش های پیشگیرانه دیگر می تواند شامل اقدامات مؤثر، استفاده از پلاگین های بازدارنده مانند reCAPTCHA یا به طور پیش فرض محتوای UG به صورت “nofollow” باشد.

 از اینجا بخوانید : پیشرفت رل های nofollow با معرفی دو رل جدید

ناهنجاری های غیر منتظره خروجی، تغییر مسیر

یافتن این موارد نقض در صفحات یک سایت بزرگتر از حد متوسط ممکن است دشوار ​​باشد، اما WebSite Auditor می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

اگر مجازات اعمال شده به دلیل اتصال غیر طبیعی باشد، به All Resources بروید و لیستی از تمام لینک های خارجی را از سایت خود به دست بیاورید. از لینک های پرداخت شده و لینک هایی که از طریق تبادل آشکار بوجود آمده اند، خلاص شوید.

اگر به دلیل ری دایرکت‌ها مجازات شده اید، مطمئن شوید که هیچ یک از هدایتگرها از سایت شما به مناطق پیش بینی نشده یا مشکوک منتهی نمی‌شوند. صفحات را با  ابزار  Pages with 301/302 redirects و refrescences meta refresh در سایت Audit بررسی کنید تا کلیه URL های مقصد را مرور کند.

مانند مورد قبل از مخفی کردن محتوا، اطمینان حاصل کنید. بررسی کنید  که صفحات شما یک محتوای مشابه را به یک کاربر در یک مرورگر و یک ربات موتور جستجو نشان می دهد. برای مشاهده سایت خود از منظر گوگل، آن را با ابزار Fetch as Google کاوش کنید و هرگونه اختلاف را  برطرف کنید.

محتوای محدود یا تکراری و تأثیر آن بر افت ترافیک سایت

داشتن صفحات بی شمار که محتوایی غیرمعقول ارائه می دهند ممکن است یک مجازات محدودیت محتوا را در پی داشته باشد. این مجازات یا پنالتی گوگل سبب افت ترافیک شدید سایت شما می شود. این می‌تواند شامل صفحات دسته بندی شده باشد که با لینک های زیاد و متن های کم ساخته شده‌اند؛ مراجعه های محدود محلی  به جای ارائه یک فروشگاه اطلاعاتی غنی و یا دیگر صفحات مورد نیاز که از نظر محتوایی بی ارزش هستند. این موارد بهتر است ادغام یا پنهان شوند، زیرا همه محتوای قابل دسترسی، کیفیت کلی سایت شما را به وجود می‌آورد.

برای پیدا کردن آنها، به پروژه WebSite Auditor خود بازگردید. ستون شمارش کلمه را به فضای کاری خود اضافه کنید، روی سرتیتر آن کلیک کنید تا URL ها را مرتب کنید و بررسی کنید که آیا صفحات زیادی با محتوای محدود وجود دارد یا خیر. شما همچنین می توانید نسبت بین تعداد کلمه ها و تعداد لینک ها در صفحه را بررسی کنید.

برای مشخص کردن صفحاتی که احتمالا کپی شده، یا بسیار مشابه، بخش‌های تکراری و تکرار توصیف‌های متا را در قسمت Audit Site بررسی کنید.

لینک های غیرعادی به سایت شما

برای یافتن مقصر اصلی از جستجوگرهای SEO SpyGlass استفاده کنید: یک پروژه برای سایت خود ایجاد کنید و SEO PowerSuite Backlink Explorer را در کنار Google Search Console  انتخاب کنید. هنگامی که لینک ها جمع آوری می شوند، به دامنه های ارتباطی تغییر یافته و به فضای کاری Risk Penalty Ribbon بروید، دامنه ها را انتخاب کرده و روی Update Penalty Risk کلیک کنید.

ستون ریسک مجازات احتمالی برای هر لینک، با توجه به کیفیت سایت ها و تنوع نمایه های پشتیبانی شده به شما نمایش داده می‌شود. دامنه‌هایی که دارای احتمال مجازات بیش از ۵۰ درصد هستند را مجددا مورد بررسی قرار دهید. به این ترتیب می توانید هر یک از آنها را از طریق این ابزار (Select> راست کلیک> Disavow Domains) حذف کنید. فایل بازخورد آماده برای ارسال را می توانید از منوی Backlinks> Disavow / Blacklist Backlinks  به دست آورید.

هنگامی که این پاکسازی را انجام دادید، یک درخواست تجدید نظر را به Google ارسال کنید: برای ارائه درخواست به بخش  Request A Review under Manual Actions وبمستر بروید.

 از اینجا بخوانید : بک لینک چیست و چطور ساخته می شود

۳. به روز رسانی الگوریتم گوگل

گوگل بدون وقفه در حال تحول است: هر لحظه در حال ایجاد تغییرات گسترده است. اگر افت ترافیک مربوط به هرگونه به روز رسانی است، فاکتورهای عامل آن را بررسی کنید. افت ترافیک در این حالت به صورت نسبی خواهد بود.

به روز رسانی هسته جدید (و تجدید نظر در الگوریتم های گوگل) به طور معمول در سراسر اخبار SEO قرار دارند، بنابراین شما باید قادر به فهمیدن آنها باشید. وبسایت هایی مانند نوین مارکتینگ آخرین اخبار گوگل را از منابع معتبر به دست می‌آورند و به شما ارائه می‌دهند.

با این حال، محدودیت های متمرکز شده و ویژگی های خاص ممکن است تحت پوشش قرار نگیرند، بنابراین ایده خوبی است که به نوسانات SERP خود برای کلمات کلیدی توجه داشته باشید تا هرگونه تغییرات غیر معمول را رصد کنید. Rank Tracker برای کمک به شما آماده است: در پایین برگه ماژول Track Track، شما می توانید به SERP Analysis بروید و روی Record ERP Data کلیک کنید. این ابزار ۳۰ صفحه برتر شما را از نظر کلمات کلیدی، به صورت رتبه بندی شده جمع آوری کرده و نتایج را در جدول تاریخچه SERP نمایش می دهد.

نمودار نوسانگر منعکس کننده نوسانات مشکوک برای کلمات کلیدی و کل پروژه است. جدول تاریخچه رتبه آدرس های کاهش یافته را نشان می دهد به طوری که شما می توانید علت احتمالی را با تجزیه و تحلیل ویژگی های رایج صفحات خود بررسی کنید.

۴. عدم وجود لینک های پشتیبان ارزشمند

از دست دادن لینک های پشتیبان می‌تواند تاثیرات منفی زیادی بر  ترافیک سایت شما داشته باشد، به خصوص اگر سایت شما به طور کلی لینک های بارگذاری نداشته باشد. اگر افت ترافیک، بیشتر کلمات کلیدی و صفحات را تحت تاثیر قرار دهد، تغییرات قابل توجه در نمایه پشتیبان خود را بررسی کنید. به SEO SpyGlass برگردیم، شما می توانید از طریق بخش خلاصه، پیشرفت های اخیر لینک های پشتیبان خود را بررسی کنید.

اگر چنین است، می توانید لینک های از دست رفته را با به روز رسانی فاکتور Info Backlink Page برای لینک ها پیگیری کنید. در ستون Links Back، وضعیت واقعی را در هر زمان می توانید ببینید. ستون Last Found Date یک اشاره از مقطع زمانی است که شما ممکن است از دست داده باشید. در صورت امکان، به صورت شخصی با صاحبان وب سایت تماس بگیرید تا لینک های حیاتی را برای شما ارسال کنند.

افت ترافیک - عدم وجود لینک های پشتیبان ارزشمند

۵. رقبا و تغییرات SERPs

اگر افت ترافیک نسبتا متوسط ​​یا محدود به کلمات کلیدی خاص باشد، بعضی از صفحات شما ممکن است نتایجی را از طریق SERPs به دست آورده یا از دست داده باشند. برای بررسی، به برگه History SERP در Rank Tracker بروید: ممکن است انواع جدیدی از نتایج را در برخی از SERPs مشاهده کنید که در حال حاضر به طور مستقیم در نمایه ویژه، نمودار دانش یا جعبه پاسخ به واحدهای هدف شما وجود دارند. این یک دلیل خوب برای بهینه سازی موقعیت صفر خواهد بود.

اگر رتبه بندی و ترافیک شما از رقبایتان عقب افتاده باشد، سعی کنید از مهندسی معکوس صفحات استفاده کرده و جنبه ای را پیدا کنید که علت عقب افتادگی شما است. آیا دلیل آن صفحات بهینه سازی شده برای موبایل بوده است، آیا محتوای آنها به بیش از حد به روز رسانی شده است، لینک های پشتیبان جدید به دست آورده اند؟ یا شاید نشانه گذاری طرح، نتیجه آنها را برجسته کرده و باعث افت نرخ کلیک شما شده است. نقاط ضعف خود را کشف کرده و آنها را بهبود ببخشید.

در نهایت ممکن است اتفاق بیفتد که رقبای شما یک کمپین PPC را راه اندازی کرده و شروع به استفاده از کلیدواژه هایی کنند که رتبه بالاتری دارند، و در حال حاضر تبلیغات خود را بر روی SERPs نشان می دهند و ترافیک بیشتری نسبت به شما دریافت می کنند. در صورتی که اینگونه باشد، ممکن است بهتر باشد از کلیدواژه های داده شده که برای شما اهمیت زیادی دارند استفاده کنید یا تمرکز خود را معطوف سایر درخواست های هدف کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search