درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۷ راهبرد تبلیغات پاپ آپ شدیداً تأثیرگذار

7 راهبرد تبلیغات پاپ آپ شدیداً تأثیرگذار
فهرست مطالب

تبلیغات پاپ آپ شهرت بدی دارند: آزار دهنده، بی‌اثر و گمراه کننده هستند.اما این تبلیغات همواره آزار دهنده، بی‌اثر و گمراه کننده نیستند، در واقع تبلیغات پاپ آپ وقتی برای بازدیدکنندگان کاربردی باشند و تجربه کاربری آن‌ها را بهبود دهند، نتایج خوبی می‌دهند. اگر پاپ آپ ها را نمی‌شناسید در مقاله‌ای جداگانه ما آن را توضیح داده‌ایم لطفا مقاله : انواع پاپ آپ و اثر آن بر سئوی سایت را در نوین مارکتینگ بخوانید.

امروز می‌خواهیم ۷ راهبرد عالی و اثرگذار برای استفاده از تبلیغات پاپ آپ را همراه با چند مثال از کاربرد واقعی آن به شما معرفی کنیم.

اما پیش از آن نگاهی کنیم به دلایل کارایی پاپ آپ‌ها.

چرا تبلیغات پاپ آپ نتیجه می‌دهد؟

به طور میانگین (پس از بررسی ۲ میلیارد آزمایش) نرخ تبدیل پاپ آپ‌ها حدود ۳.۰۹ درصد است و در بهترین حالت ۹.۲۸ درصد می‌رسد. با چنین اعدادی، اگر روزانه ۱۰۰ بازدید کننده داشته باشید و از تبلیغات پاپ آپ برای جذب عضو جدید در خبرنامه استفاده کنید، ماهیانه بین ۹۲ تا ۲۷۴ عضو جدید خواهید داشت.

سایت Aweber می‌گوید که با تغییر محل فرم عضویت خبرنامه از کنار سایت به پاپ آپ، اعضای خبرنامه‌ی این سایت ۱۳۷۵ درصد رشد داشته است.

اما چرا؟ چرا این روش در حالی که نتیجه بخش است، بسیاری از افراد از آن ایراد می‌گیرند؟

چند دلیل کلیدی وجود دارد:

  1. پاپ آپ‌ها برای همه به نمایش در می‌آیند. نمایش داده نشدن بنرها در بسیاری از سایت‌های عضو شبکه نمایش تبلیغاتی مشاهده می‌شود. پاپ آپ (به دلیل اینکه برای بسته شدن باید دیده شوند) نرخ بازدید ۱۰۰ درصدی دارند. نرخ تبدیل ۳ درصدی شاید جالب توجه نباشد اما ۳ درصد از همه بازدید کنندگان سایت می‌تواند رقمی جذاب باشد.
  2. وقتی بازدید کنندگان در تعامل با سایت شما هستند، پاپ آپ‌ها پیام شما را به آن‌ها خواهند رساند. پاپ آپ‌هایی که به خوبی پیاده سازی شده باشند نرخ تبدیل بالایی خواهند داشت (البته به غیر از مواردی هدف از پاپ آپ خروج بازدید کننده باشد که در این حالت وضعیت فرق دارد).
  3. پاپ آپ‌ها ارزش می‌دهند. واقعیت این است که پاپ آپ‌های مرتبط و زیبا برای خوانندگان و بازدید کنندگان ارزشمند هستند. در ادامه چند مثال از این موارد آورده شده است.
  4. پاپ آپ‌ها قابل چشم پوشی نیستند. برعکس پیشنهاد عضویت در خبرنامه‌ای که در منوی کناری یا پایینی سایت آورده شده است، پاپ آپ حتماً دیده می‌شود. وقتی پاپ آپ نمایش داده می‌شود، بازدید کنندگان راهی جز خواندن پیام و دیدن پیشنهاد ندارند. حتی اگر پاپ آپ را ببندند، حداقل پیام را خوانده‌اند.

در ادامه نموداری از نتایج مربوط به چند سایت، قبل و بعد از به کارگیری پاپ آپ‌ برای عضویت در خبرنامه آورده شده است:

تبلیغات پاپ آپ - چرا تبلیغات پاپ آپ نتیجه می‌دهد؟

آیا ساختن یک تبلیغات پاپ آپ ارزشش را دارد؟ نه؟ اما به یاد داشته باشید که تبلیغات پاپ آپ زمانی بهترین جواب را می‌دهند که پاپ آپ‌ها برای بازدید کنندگان آزار دهنده نباشند.

در ادامه چند مورد از بهترین روش‌های تبلیغات پاپ آپی آورده شده است:

  • بستن پاپ آپ‌ها را ساده کنید. استفاده از لغت «خیر» و یا علامت «×» برای کمک به بازدید کنندگان مناسب است.
  • پیشنهاد یا محتوای ارائه شده در تبلیغ پاپ آپ را مرتبط با محتوای سایت تنظیم کنید.
  • محصولی که (کتاب یا تخفیف و …) ارائه می‌دهید را بزرگ و خوانا به کاربر معرفی کنید.
  • زمانی پاپ آپ خود را به نمایش بگذارید که خواننده یا بازدید کننده برای دیدنش آماده باشد.
  • برای جلوگیری از خروج سریع کاربران، خلاق باشید.
  • از پاپ آپ درست برای موضوع درست استفاده کنید.

حالا که ایده‌های بهتری درباره‌ شیوه کار پاپ آپ‌ها و چگونگی استفاده‌ اثرگذار از آن‌ها دارید، زمان آن فرارسیده است که راهبردها را بررسی کنیم.

 از اینجا بخوانید : ۱۲ نمونه موفق از‌ وب اپلیکیشن پیش‌رونده PWA در سال ۲۰۱۹

۱. مخفی کردن فرم در صفحه فرود

اولین راهکار تأثیر گذار و غیرآزار دهنده برای استفاده از تبلیغات پاپ آپ، مخفی کردن فرم در صفحه فرود است.

در ادامه مثالی جالب از به کارگیری این روش توسط پت فلین (Smart Passive Income) آورده شده است. پاپ آپ سایت آن‌ها در صفحه فرود به شکل زیر است:

تبلیغات پاپ آپ - مخفی کردن فرم در صفحه فرود

احساس نمی‌کنید که جای چیزی خالی است؟

دقیقاً، پس فرم کجاست؟

روی دکمه «دانلود راهنمای رایگان» کلیک کنید تا بفهمید:

تبلیغات پاپ آپ - دانلود راهنمای رایگان

چرا این روش، راهکاری تأثیرگذار برای استفاده از پاپ آپ است:

  • هرچه تعداد بخش‌های صفحه فرود شما بیشتر باشد، نرخ تبدیل کمتر خواهد شد (البته این قاعده‌ای کلی و قابل قبول برای استفاده است). علاوه بر آن اگر صفحه فرود شما هیچ بخش قابل مشاهده‌ای نداشته باشد، نرخ تبدیل آن بیشتر نیز خواهد شد.
  • پاپ آپ‌های کلیکی (یا پاپ آپ‌هایی که با کلیک نمایش داده می‌شوند) ۱۲ برابر بهتر از سایر پاپ آپ‌های ایمیلی جواب می‌دهند. علت این موضوع نیز آن است که پاپ آپ توسط بازدید کننده به نمایش در می‌آید. هیچ عنصر غافل‌گیر کننده‌ای وجود ندارد. در حقیقت کاربران هستند که تبلیغات پاپ آپ را درخواست می‌کنند.

۲. تخفیفی برای خرید اول ارائه دهید

هرگاه وارد سایت شرکت تجارت الکترونیک ریوولو شوید، پاپ آپی با تخفیف اولین خرید برای شما نمایش داده می‌شود

چرا این روش، راهکاری تأثیرگذار برای استفاده از پاپ آپ است:

این مورد از آن دسته پاپ آپ‌هایی است که ندیدنش آزار دهنده است.

اگر من به خرید چیزی از این شرکت (یا هر شرکت دیگری) علاقه‌مند باشم و تخفیفی ۱۰ درصدی برایم در دسترس باشد، خواهان دانستنش هستم. فرض کنید که یک پیشنهاد «یکی بخر، یکی ببر» به شما ارائه شده باشد، آیا این پیشنهاد برای شما آزار دهنده است؟

و در نهایت دلیل اصلی برای اثرگذار بودن این نوع از پاپ آپ‌ها این است که پیشنهادی مرتبط را به بازدید کنندگان ارائه می‌دهند.

۱۰ درصد تخفیف برای همه محصولات ارزش آن را دارد که نشانی ایمیل را ثبت کنیم. خصوصاً اگر من محصولات آن‌ها را دوست داشته باشم و به طور کلی به آشنایی با سایر محصولات آن‌ها و خریدشان علاقه‌مند باشم.

۳. پیشنهاد محتوایی خاص یا یک کتاب الکترونیک

برای این مورد بسیار اهمیت دارد که پیشنهاد شما به محتوای سایت مرتبط باشد.

به یاد داشته باشید که هنگام نمایش پاپ آپ‌های زمان بندی شده یا ناشی از اسکرول صفحه، بازدید کنندگان سایت شما در میانه‌ خواندن محتوا هستند. این کار مثل این است که با دست جلو خواندن صفحات کتاب توسط شخص دیگری را بگیرید. اگر پیشنهاد شما مرتبط با محتوایی که می‌خوانند نباشد و برای آن‌ها ارزشمند به نظر نرسد، به راحتی دست شما را پس می‌زنند.

بهترین موردی که از به کارگیری این روش تا به امروز مشاهده کرده‌ام، کاری است که برایان دین(Brian Dean) در مقالاتش استفاده کرده است. در مقالات او ادامه محتوا زمانی قابل دسترسی است که بازدید کننده نشانی ایمیلش را وارد کند.

سایت برایان، بک‌لینکو را ببنیند:

تبلیغات پاپ آپ - پیشنهاد یک کتاب الکترونیکوقتی که شما روی دکمه «باز کردن» کلیک کنید، این پاپ آپ نمایش داده می‌شود:

تبلیغات پاپ آپ - پیشنهاد محتوایی خاص

چرا این روش، راهکاری تأثیرگذار برای استفاده از پاپ آپ است:

برایان دین همین الان هم می‌داند که کاربران حاضر در سایتش، به خواندن محتوای تولیدی او در وبلاگش علاقه‌مند هستند.

انتشار محتوای اختصاصی توسط او، ارزش محتوا را افزایش داده و به کاربران القا می‌کند که: آنچه که به صورت عمومی در دسترس نیست، قطعاً باید اطلاعات ارزشمندی را در خود داشته باشد.

قرار دادن محتوا در پشت دروازه‌ای که نیاز به وارد کردن نشانی ایمیل دارد، راهی عالی برای استفاده از تبلیغات پاپ آپ‌ است.

نکته حرفه‌ای:

نوارهای پیشرفت مثل آنچه در بالای این پاپ آپ استفاده شده است (که بخشی از اکثر ابزارهای ساخت پاپ آپ است) می‌تواند نرخ تبدیل را تا ۲۸.۹ درصد افزایش دهد.

۴- تبلیغ یک نسخه آزمایشی رایگان

وقتی از صفحه قیمت‌های سایت ویش‌پوند(Wishpond)  بازدید کنید و بیش از ۱۰ ثانیه در سایت آن‌ها بمانید اما سعی نکنید از سایت خارج شوید، این این تبلیغات پاپ آپ برای شما ظاهر می‌شود:

تبلیغات پاپ آپ - تبلیغ یک نسخه آزمایشی رایگان 

چرا این روش، راهکاری تأثیرگذار برای استفاده از پاپ آپ است:

۹۲ درصد از بازدید کنندگان سایت شما برای خرید آماده نیستند، اما به این معنی نیست که علاقه‌ای برای آشنایی بیشتر با محصولات شما ندارند.

پیشنهاد امکان گفتگوی آنلاین درباره هزینه و فواید نرم افزار ارائه شده توسط شما، راهی عالی برای استفاده از پاپ آپ است. این روش یکی از راهکارهایی است که اگر در به کارگیری آن افراط کنید نتایج عکس می‌دهد.

در واقع این چنین پاپ آپ‌ها به عنوان پاپ آپ خروجی کارایی خوبی دارند. شما می‌خواهید که کاربران خود هر چقدر که می‌خواهند زمان بدهید تا از صفحه قیمت‌های شما دیدن کنند. عجله برای نمایش یک پاپ آپ زمان‌بندی شده می‌تواند بیش از آنکه اثرگذار باشد، آسیب‌زا باشد.

 از اینجا بخوانید : هر آنچه ما درباره سرعت صفحه و سرعت سایت می‌دانیم

۵. به بازدید کنندگان، پیشنهادی زمان‌دار را یادآوری کنید

وقتی به صفحه نخست سایت کنفرانس رشد بازاریابی وارد می‌شوید، سریعاً یک پاپ آپ دارای شمارش معکوس برای شما به نمایش در می‌آید.

این پاپ آپ در پایین صفحه نمایان شده و هر چه پایین بروید، برای شما اسکرول می‌شود:

تبلیغات پاپ آپ - به بازدید کنندگان، پیشنهادی زمان‌دار را یادآوری کنید

چرا این روش، راهکاری تأثیرگذار برای استفاده از پاپ آپ است:

مارکوس تیلور در سایت کانورژن‌ایکس‌ال (ConversionXL) تست A/B خوبی انجام داده است. در این آزمون او چگونگی ارائه «یک پیشنهاد موسیقایی» را بررسی کرده است. او این پیشنهاد را با تمرکز بر بهینه سازی نرخ تبدیل، به خوبی ارائه داده است.

 در کنار سایر آزمون‌ها، او این روش را بررسی کرده است:

متغیر A:

تبلیغات پاپ آپ - تست A/Bمتغیر B:

تبلیغات پاپ آپ - آزمون A/Bواضح است که متغیر دوم برنده شده است.

در واقع پیام «زمان باقی مانده برای دریافت» در کنار شمارش معکوس نرخ تبدیل را ۳.۵ تا ۱۰ درصد بهبود بخشیده است.

 در نتیجه به نظر می‌رسد که افزودن اضطرار به پیشنهاد، تبلیغ یا فروش شما می‌تواند اثر مناسبی بر موفقیت آن داشته باشد.

و پاپ آپ‌ها (خصوصاً به صورت مختص اسکرول) بهترین روش برای افزودن این اضطرار به پیشنهاد است.

زمان سنج شمارش معکوس که در بالا یا پایین سایت قرار داده شده است، باعث هیچ اختلالی در استفاده کاربر از سایت نمی‌شود. فقط به کاربر یادآوری می‌کند که آنچه شما پیشنهاد می‌دهید برای همیشه در دسترس نیست و آن‌ها یا باید کاری کنند، یا اینکه این پیشنهاد را از دست بدهند.

۶. فرستادن کاربران به صفحات فرود مرتبط

اگر بخواهید مطلب «نرم افزار نوشتن محتوای وبسایت (۱۲ ابزار و منبعی که باید در نظر داشته باشید)» سایت مارکت میوز(MarketMuse)  را ترک کنید، این پاپ آپ خروجی برای شما نمایش داده می‌شود:

تبلیغات پاپ آپ - فرستادن کاربران به صفحات فرود مرتبطکلیک روی دکمه «همین حالا ببینید» کاربر را به این صفحه فرود خواهد برد:

تبلیغات پاپ آپ - صفحه لندینگ

چرا این روش، راهکاری تأثیرگذار برای استفاده از پاپ آپ است:

پاپ آپ‌ها روشی قدرتمند برای کمک به ناوبری کاربران در سایت شما هستند.

ما پیش از این هم اشاره کردیم که یکی از دلایل کارایی پاپ آپ‌، تضمین مشاهده شدن آن‌ است. پس اگر شما چیزی دارید که می‌خواهید کاربران آن را ببینند، از پاپ آپ برای نمایش دادن آن استفاده کنید.

برای مثال، وقتی می‌خواهید در آینده وبینار برگزار کنید (مشابه مثال بالا) یا فروش ویژه کفش داشته باشید و یا حراجی با زمان محدود دارید، پاپ آپ می‌تواند به تبلیغ یک صفحه فرود خاص، از طریق سایر صفحات وبسایت شما کمک کند.

نکته مهم: مدیریت چندین صفحه فرود به مانند فرم عضویت خبرنامه ایمیلی و پیشنهاد دانلود فایل چندان سخت نیست اما برای این کار نیازمند کمک خواهید بود. ابزار CRO ورداستریم همه آنچه که برای مدیریت صحیح بودجه تبلیغاتی و افزایش نرخ تبدیل نیاز دارد را در خود جای داده است.

۷- مبارزه با رها کردن سبد خرید

اگر شما یک تی‌شرت دوست‌دار محیط زیست را در سبد خرید خود در سایت پکت (Pact) قرار دهید و پس از آن سعی کنید که از سایت خارج شوید، یک پاپ آپ خروجی برای شما نمایش داده می‌شود.

تبلیغات پاپ آپ - مبارزه با رها کردن سبد خرید

چرا این روش، راهکاری تأثیرگذار برای استفاده از پاپ آپ است:

به طور میانگین، ۶۹.۵۷ درصد از تمامی سبدهای خرید فروشگاه‌های آنلاین رها می‌شوند. شما باید هر کاری که از دستتان بر می‌آید برای تشویق مشتریان به خرید را انجام دهید.

این پاپ آپ (با ارائه شماره تماس) دلیل اصلی برای رها کردن سبد خرید را بیان می‌کند.

در ادامه برخی از رایج‌ترین دلایل خریدار برای رها کردن سبد خرید آورده شده است:

  • هزینه اضافی پیش‌بینی نشده
  • درخواست سایت برای ساخت حساب کاربری
  • فرآیند خرید خیلی طولانی یا خیلی پیچیده
  • عدم امکان نمایش یا محاسبه هزینه نهایی
  • عدم اطمینان به سایت برای ثبت اطلاعات شخصی
  • خطادهی یا خارج شدن سایت از دسترس
  • تحویل کند
  • عدم شفافیت سیاست بازپس‌گیری محصول
  • کم تعداد بودن روش‌های پرداخت
  • رد کردن شماره کارت

قرار دادن یک پاپ آپ خروجی که اطلاعات تماس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد بسیاری از مشکلات مشتریان (مثل مسیر سفارش پیچیده، اعتماد، هزینه تمام شده، خطای سایت، روش‌های پرداخت و غیره) را رفع می‌کند.

این راهبردها را در تبلیغات پاپ آپ خود امتحان کنید!

در مجموع ۷ روش خوب برای استفاده از پاپ آپ‌ها وجود دارد:

  1. مخفی کردن فرم در صفحه فرود
  2. تخفیفی برای خرید اول ارائه دهید
  3. پیشنهاد محتوایی خاص یا یک کتاب الکترونیک
  4. تبلیغ یک نسخه آزمایشی رایگان
  5. به بازدید کنندگان پیشنهادی زمان‌دار را یادآوری کنید
  6. فرستادن کاربران به صفحات فرود مرتبط
  7. مبارزه با رها کردن سبد خرید

این روش‌ها را آزمایش کنید، بررسی کنید و یکی یکی آن‌ها را به کار بگیرید، اما از آن‌ها به عنوان روشی خوب برای رشد کسب و کار دوری نکنید.

برای بسیاری از کسب و کارها، پاپ آپ‌ها روشی ارزشمند (و دائمی) برای رشد کسب و کار است. آن‌ها را از دست ندهید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
EWWW-Image-Optimizer
|
در بین فایل هایی که در یک سایت استفاده می شود تصاویر بیشترین حجم را دارند و...
SSL چیست؛ با SSL مانع نفور هکرها شوید
|
اولین اقدام ضروری  بعد از طراحی سایت فعالسازی SSL است. SSL و گواهینامه‌های دیجیتال یک عنصر اساسی...
بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج -
|
بسیاری از شرکت‌ها برای خدمات جدید خود یا برای کمپین‌های تبلیغاتی خود برای طراحی صفحه لندینگ جدید...
منظور از ساب دامین و ساب فولدر چیست و آنها چگونه بر سئو تاثیر می‌گذارند؟
|
در صورتی که تصمیم به راه‌اندازی سایت داشته باشید و آن از بخش‌های مختلفی تشکیل شده باشد،...
Search