درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

روند سئو‌ی گوگل در سال ۲۰۱۹

روند سئو‌ی گوگل در سال 2019
فهرست مطالب

مقاله حاضر از سری دیجیتال مارکتینگ ۲۰۱۹ نوین مارکتینگ تهیه شده است و در آن درباره روند سئو‌ی گوگل در سال ۲۰۱۹ صحبت کرده ایم اگر به این موضوع علاقمند هستید مقاله ۱۰ نکته در مورد سئو ۲۰۱۹ را بخوانید.

موتورهای جستجو دائما در حال باهوش‌تر شدن هستند. گوگل در حال حاضر به سوالات زیادی در صفحات جستجو پاسخ می‌دهد و تعداد عبارت‌های جستجوی  صوتی نیز رو به افزایش است.  وب مستر‌ها به شدت نگران این موضوع هستند که این امر می‌تواند راهبرد بهینه‌سازی آن‌ها را تغییر دهد.

به همین دلیل، ما یک لیست کامل از بهترین و مهم‌ترین  و روند‌های سئو گوگل در سال ۲۰۱۹ را جمع‌آوری کرده‌ایم. که در این مقاله می‌خوانید.

۱- نکات برجسته (Featured Snippets)

این روند ممکن است در سال ۲۰۱۹ برای زبان های خاورمیانه و شمال آفریقا نیز فعال شود ما این بخش مقاله را حذف نکردیم که اگر این موضوع برای فارسی هم فعال شد وبمستران ایرانی از قافله عقب نباشند.

اگر امروز نگاهی به صفحاتِ نتیجه‌ی موتورهای جستجو بیندازید (SERP)، متوجه می‌شوید که آن‌ها «رقابت» زیادی را دریافت کرده‌اند. از طرف دیگر، آگهی‌های تبلیغات در گوگل ادز در عبارت‌های جستجوی تبلیغاتی، فضای زیادی را اشغال می‌کنند. با توجه به عبارت جستجو، تبلیغات کلیکی گوگل با تصاویر و یا یک بلوک از چهار نقطه با تبلیغات متنی نیز ممکن است در مقابل نتایج جستجوی ارگانیک قرار داده شده باشد.

«رقبای» دیگر شما برای رتبه‌بندی بالا عبارتند از:

  • بسته‌های محلی
  • نمودار دانش
  • نکات برجسته
  • جعبه‌های «مردم همچنین می‌پرسند»
  • اخبار گوگل
  • تصاویر گوگل
  • بسته‌های ویدیو یوتیوب

در ادامه نمونه‌ای از نکات برجسته ذکر شده است. در این مورد، تصویر بر روی این قطعه از یک وب‌سایت متفاوت از متن ارائه می‌شود.

برای دریافت مشاوره سئو با تیم نوین مارکتینگ در تماس باشید

 در سال ۲۰۱۹ نیز نکات برجسته یا فیچر اسنیپت ها  اهمیت زیادی خواهند داشت. آن‌ها نیاز کاربر به یافتن پاسخ‌های ساده برای سوالات خود را برآورده می‌سازند. آن‌ها گزیده‌هایی از وب‌سایت‌هایی که گوگل برای پاسخ کاربر مناسب می‌داند را انتخاب می‌کنند. هرچند که روند انتخاب یک صفحه و ارزش‌گذاری روی آن توسط گوگل برای ما مبهم است.

گوگل در حال حاضر روند ایجاد یک نمودار دانش برای بسیاری از عبارات جستجو را شروع کرده است، و در این راه از اطلاعات ویکی‌پدیا و غیره استفاده می‌کند. در جامعه‌ای که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، گوگل برای جواب دادن به سوالات بسیار قوی و پیشرفته است. اینجا دقیقا همان مرحله‌ای است که موتور جستجو، جعبه‌های «مردم همچنین پرسیده‌اند» را به کاربر نشان می‌دهند، که به راحتی می‌توانند توسط کاربر مورد استفاده قرار گیرند.

نکته کاربردی: در سال ۲۰۱۹، ظاهر شدن در گزینه اول صفحات نتیجه موتور جستجو (SERP) بسیار دشوار خواهد شد. به منظور بهینه‌سازی بهتر صفحات وب‌سایت، شما باید در مورد اهداف خود و نحوه دستیابی به آن‌ها نیز بیشتر استراتژیک باشید. اگر می‌خواهید تا با محتوای خود در جایگاه اول نکات برجسته (Featured Snippets) رتبه‌بندی شوید، مخصوصا زمانی که بحث در مورد سوالات دانشی است، روند نوشتن سوالات و پاسخ ‌دادن به آن‌ها را شروع کنید. جداول با اطلاعات ساختاری نیز می‌توانند فهرستی از نتایج طبیعی و ارگانیک را ارائه دهند.

 از اینجا بخوانید : سرپ و نیت کاربر : مفهوم جدید که در سایت های کاربردی بسیار اهمیت دارد

حتی اگر رقابت برای کسب جایگاه برتر شدیدتر شود، با توجه به نکات برجسته، سایت‌های «محدودی» به شرط تامین پاسخ‌های ساختاربندی شده که گوگل به آن‌ها احتیاج دارد، شانس رتبه‌بندی در جایگاه برتر را دارند.

بنابراین در سال ۲۰۱۹، شما باید به صورت مداوم از خود بپرسید که گروه هدف شما، در هنگام جستجو به دنبال کسب چه مدل اطلاعاتی هستند و با این جستجوها چه موضوعی را پوشش می‌دهند. هر چقدر که در محتوای وب‌سایت خود بیشتر به این نیاز پاسخ داده باشید، شانس کسب رتبه‌بندی برتر برای شما بیشتر است.

خبر خوب برای فارسی زبانان این است که امکان استفاده از تبلیغات تصویری و متنی گوگل برای ما فراهم است برای این موضوع حتما با دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ تماس بگیرید.

۲-  اطلاعات ساختار یافته ارزش بیشتری پیدا می‌کنند

روند سئو‌ی گوگل - اطلاعات ساختار یافته

با تکامل صفحات نتیجه جستجو، گوگل مدام به داده‌های بیشتری دسترسی پیدا می‌کند. در حال حاضر، گوگل حتی می‌تواند یک متا دیسکریپش معنی دار را از محتواهای موجود برای خود ایجاد کند. علاوه بر این، غول‌های موتور جستجو از اطلاعات ساختار یافته به منظور ایجاد نکته‌هایی غنی استفاده می‌کند. از آنجایی که فضای موجود به دلیل تغییر در تنظیمات تبلیغات کوچکتر شده است، باید مطمئن شوید که نکات چشم‌نوازی را ایجاد می‌کنید.

برای مثال، صفحه مقاله CTA چیست در نوین مارکتینگ  به این صورت در گوگل ظاهر می‌شود:

 در نظر داشته باشید که صفحات خانه در وب‌سایت نمی‌توانند بخش بازبینی را دریافت کنند، فقط صفحات داخلی این توانایی را دارند. بخش‌های غنی می‌توانند به طرز چشمگیری نرخ کلیک کردن (CTR) وب‌سایت شما را افزایش دهند. برخی منابع می‌گویند که این رقم می‌تواند تا ۳۰ درصد افزایش یابد، اما ما تا به حال تغییر به این بزرگی را در صفحات وب‌سایت تحت اختیار خود ندیده‌ایم.

گوگل به اطلاعات ساختار یافته احتیاج دارد تا بتواند نکات غنی را نمایش دهد. در ادامه لیستی از این نکات ذکر شده است:

  • ستاره‌های رتبه‌بندی
  • کالری
  • ساعات بازگشایی
  • اطلاعات رویداد

نکته کاربردی: مطالب خود را در بهترین حالت ممکن نشانه‌گذاری کنید. با توجه به هدف خود، شما امکانات مختلفی را در این زمینه در اختیار دارید، یکی از اصلی‌ترین این منابع، وب‌سایت گوگل با آدرس schema.org است.

۳- تجربه کاربر

روند سئو‌ی گوگل - تجربه کاربر

شخصی که امروزه در مورد «بهینه‌سازی موتور جستجو» صحبت می‌کند، در اصل کار بیهوده‌ای را انجام می‌دهد. زیرا ما روند بهینه‌سازی را برای موتورهای جستجو انجام نمی‌دهیم، بلکه ما روند بهینه‌سازی را برای کاربران موتورهای جستجو و وب‌سایت‌ها انجام می‌دهیم. به همین دلیل، تجربه کاربر، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. لیست نکات بهینه‌سازی صفحات که در ادامه ذکر شده است، باید سرلوحه کارهای شما برای انجام در سال ۲۰۱۹ باشد:

سرعت بارگذاری: با ابزاری مانند GTmetrix شما می‌توانید سرعت صفحه وب‌سایت خود را اندازه‌گیری کنید. شما همچنین می‌توانید از ابزار رایگان سنجش سرعت صفحه در گوگل برای اندازه‌گیری عملکرد صفحه وب‌سایت خود استفاده کنید.

وب‌سایت‌های بی‌عیب‌ونقص از نظر فنی: کاربران روزبه‌روز خواسته‌های بیشتری دارند و همچنین باید در سال ۲۰۱۹ قادر به اعتماد کردن به صفحات وب‌سایت شما از نظر کاربردی باشند. برای مثال، از Adobe Flash استفاده نکنید.

بهینه‌سازی برای موبایل: در بیشتر زمینه‌ها، تقریباً بیشتر از نصف عبارات جستجو با موبایل یا تبلت انجام می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا به این خواسته کاربر اهمیت بدهید.

۴ – AMP: تقویت سرعت صفحه

بهینه سازی برای موبایل، به یک استاندارد برای ایجاد وب‎سایت های جدید امروزی تبدیل شده است. با صفحات سریع موبایل (AMP) و برنامه‌های پیشرفته وب، گوگل به شما نشان می‌دهد که چگونه سرعت صفحه تلفن‌همراه خود را سریع‌تر کنید.

 AMPها، در حال حاضر بخشی جدایی ناپذیر از صفحات نتیجه موتور جستجو گوگل هستند. انتظار می‌رود که موضوع «AMP» در سال ۲۰۱۹ حتی بیشتر پیشرفت کند، اما به دلیل برخی از محدودیت‌ها، همه‌ی وب‌سایت‌ها نباید از آن استفاده کنند. AMP‌ ها اغلب از تصاویر و ساختار بی‌نظیر و متن خالص تشکیل شده‌اند، به همین دلیل است که سرعت بارگذاری این صفحه‌ها بسیار بالا است. ما قبلا از AMP استفاده کرده‌ایم و سپس آن را حذف کردیم، اما امروزه وب‌سایت‌های خبری قطعاً به آن احتیاج دارند، زیرا وب‌سایت‌های خبری را در چرخه خبرهای گوگل در بالای دستگاه‌های موبایل قرار می‌دهد.

۵- اهمیت محتوا

روند سئو‌ی گوگل - اهمیت محتوا

هرچند که الگوریتم‌های گوگل روزبه‌روز بهتر می‌شوند، اما گوگل همچنان به یک محتوا در قالب متن به منظور تشخیص ارتباط یک صفحه وب‌سایت با عبارت جستجو را دارد. گوگل در سال های اخیر، پیشرفت‌های زیادی را در تجزیه و تحلیل محتوای متنی داشته است و از آخرین فن آوری با Rankbrain برای درک بهتر مطالب استفاده می‌کند. این پیشرفت در کیفیت، در سال ۲۰۱۹ نیز ادامه خواهد یافت، به طوری که سیستم به طور خودکار این روش را یاد می‌گیرد. بنابراین اهداف شما باید همچنان بهترین مطالب را در مورد «موضوع» مشخص و انتخابی شما در وب‌سایت ارائه دهد.

نکته کاربردی: مطالب وب‌سایت خود را دائماً بررسی کنید و مطمئن شوید که این مطالب همچنان باارزش و منحصر‌بفرد باقی می‌مانند. برنامه تجزیه‌وتحلیل Word counter، به شما در تجزیه‌وتحلیل و نوشتن متون کمک می‌کند. این موارد به شما نشان می‌دهد که متن شما باید شامل چه عباراتی باشد تا بیشترین ارتباط و هماهنگی را با یک عبارت جستجو داشته باشد. مطمئن شوید که از کلمات کلیدی در متون خود استفاده کرده‌اید_ ما هنوز وب‌سایت‌های بسیاری را می‌بینیم که این کار را انجام نمی‌دهند.

 از اینجا بخوانید :۱۲ نوع بازاریابی محتوا برای رونق کسب‌وکار را بشناسیم

۶- جستجو صوتی

در اوایل سال ۲۰۱۴، گوگل در یک مطالعه مشخص کرد که بیشتر از ۴۰ درصد از پاسخ‌دهندگان، از جستجوی صوتی در صفحات استفاده می‌کنند. برای نوجوانان، این عدد حتی از ۵۰ درصد هم بیشتر بود. با توجه به گفته‌های گوگل، یک پنجم از تمام جستجوها در گوشی‌های موبایل از طریق جستجوی صوتی صورت می‌گیرد. با توجه به افزایش استفاده از دستگاه‌های دیجیتال و دستگاه‌های هوشمند در خانه‌ها، کاربران احتمالاً از ویژگی‌هایی مانند جستجوی صوتی در سال ۲۰۱۹ بیشتر استفاده خواهند کرد.

نکته کاربردی: از آنجایی که کاربران با استفاده از جستجوی صوتی به طور مستقیم با موتورهای جستجو ارتباط برقرار می‌کنند، در هنگام بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت خود، باید بیشتر بر روی کلمات طولانی تمرکز کنید. همچنین، می‌توانید در محتوای وب‌سایت خود، به سوالات احتمالی کاربر پاسخ دهید.

برخی از ابزارهای مفید به شرح زیر می‌باشند:

  • Google Trends
  • Google Suggest

۷- ایندکس اول موبایل گوگل

روند سئو‌ی گوگل - ایندکس اول موبایل گوگل

در دو سال گذشته، گوگل نشان داده است که تمرکز به شدت بر روی موبایل است. این موضوع تعجب آور نیست زیرا تعداد کاربران اینترنت از تلفن همراه به شکل قابل توجهی افزایش یافته است و از تعداد کاربرانی که از کامپیوتر استفاده می‌کنند، بیشتر شده است. برای مثال، بهینه‌سازی برای تلفن همراه به عنوان یک عامل رتبه‌بندی در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. در سال ۲۰۱۷، گوگل در نهایت، تبلیغات را به منظور سرعت بخشیدن به صفحات موبایل و به‌روز رسانی آن‌ها بهبود بخشید. در تابستان سال ۲۰۱۸، «ایندکس اول موبایل» در نهایت به اجرا درآمد. گوگل ترجیح می‌دهد تا در آینده، نسخه‌ای از صفحه وب‌سایت را در بخش تلفن‌همراه نشان دهد که برای دستگاه‌های تلفن‌همراه بهینه‌سازی شده است.

اگر تا کنون شما صفحات وب‌سایت خود را برای موبایل بهینه‌سازی نکرده‌اید، باید حتماً این کار را در سال ۲۰۱۹ انجام دهید.

۸- لینک‌ها هنوز هم بسیار اهمیت دارند

هرسال گفته‌های بسیاری در مورد اینکه «سئو دیگر مرده است» و «ساختار لینک از بین رفته است» وجود دارد. اما در واقع، حتی در سال ۲۰۱۹ نیز لینک‌های پشتیبان نقش مهمی را ایفا می‌کنند. در سال ۲۰۱۸، گِری ایلیس از گوگل در یک کنفرانس بیان کرد که رتبه‌بندی صفحات قدیمی هنوز یک علامت مهم برای رتبه‌بندی داخلی گوگل است. و قدرت لینک یا پیوند از طریق لینک‌های پشتیبان به دست می‌آید.

در حقیقت، به اصطلاح «لینک‌های پشتیبان بدون لینک» ممکن است در سال ۲۰۱۹ نیز نقش مهم‌تری ایفا کنند. این نظریه بر اساس این واقعیت است که گوگل قادر است تا اشاره به یک سایت یا نام تجاری مشخص را در صفحات یک وب‌سایت دیگر تشخیص دهد، حتی اگر لینک مشخصی به آن صفحه هدف وجود نداشته باشد.

نکته کاربردی: برای سئو در سال ۲۰۱۹، باید در نظر داشته باشید که ایجاد پیوند از طریق پورتال مقاله سوم یا چهارم یا حتی پُست مهمان غیرمنتظره در سایت‌های دیگر، کاربرد نخواهد داشت. در عوض، شما باید بر روی مطالبی سرمایه‌گذاری کنید که مردم از مطالعه و یا انتشار دادن آن مطالب لذت می‌برند. در حالت کلی نیز باید مراقب پست‌های مهمان باشید. دو سال پیش، گوگل در مورد مطالب بی‌کیفیت از این قبیل اخطار داده بود، پس مطمئن شوید که کیفیت مطالب شما بالا است.

یک قاعده ساده که شما هنگام ایجاد لینک‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید به صورت زیر است: در هر بار لینک دادن به صفحه خود همیشه این موضوع را در نظر بگیرید که آیا این لینک دادن به این معنا است که شما ارزش بیشتری را به مخاطب ارائه می‌دهید یا نه.

۹- تمرکز بیشتر بر روی جستجوی عکس

گوگل به طور قابل ملاحظه‌ای جستجوی تصویر خود را در سال ۲۰۱۷ ارتقا بخشید. بسیاری از سایت‌ها مجبور شدند تا با از دست دادن ترافیک خود مقابله کنند، زیرا کاربران دیگر برای دیدن تصاویر مجبور نبودند تا گوگل را ترک کنند و می‌توانستند تنها با یک کلیک وارد گالری تصاویر شوند. با بهبود جستجوی تصاویر، گوگل قطعاً به یک روند پاسخ داد.

نکته کاربردی: این واقعیت که کاربران به شکل فزاینده‌ای به دنبال تصاویر هستند، می‌تواند به عنوان انگیزه‌ای برای بهبود ساختار دیداری و بصری سایت شما باشد. تلاش کنید تا نسبت به رقبای خود از تصاویر بهتری استفاده کنید. در سال ۲۰۱۹، درست همانند سال قبل، شما باید به محتوا یک دید جامع داشته باشید. محتوای وب‌سایت شما باید دارای یک تعامل هماهنگ از تصویر، متن یا ویدیو باشد که باید متکی بر ارزش افزوده برای کاربر باشد و یک موضوع را به جامع‌ترین حالت ممکن پوشش دهد.

۱۰ – الگوریتم رنکبرین (Rankbrain): فراگیری ماشینی

با الگوریتم رنک‌برین، گوگل یک الگوریتم یادگیری جدید را در سال ۲۰۱۵ معرفی کرد. از آن زمان به بعد، هوش مصنوعی (که هنوز هم کاملاً تکمیل نشده است) مسئول پاسخگویی به عبارات جستجویی است که تا الان از آن‌ها استفاده نشده بود. ظاهراً این موضوع، تقریباً ۱۵ درصد از جستجوهای روزانه گوگل را تشکیل می‌دهد.

در همین حال، Rankbrain به سرعت در حال آموختن است و گوگل هم توانایی بیشتری برای پاسخ دادن به سوالات پیچیده را کسب کرده است. بنابراین در سال ۲۰۱۹، ما می‌توانیم از موتورهای جستجو این انتظار را داشته باشیم که انسان‌ها را بهتر درک کنند.

برای کسانی که روزانه به سختی تلاش می‌کنند تا یک وب‌سایت سریع با محتوای عالی و ارزش زیاد ایجاد کنند، این موضوع یک خبر عالی است!

 از اینجا بخوانید :معرفی الگوریتم برت ، گوگل به دنبال درک بهتر زبان طبیعی است

نتیجه‌گیری: موارد مهم روند سئو‌ی گوگل در سال ۲۰۱۹

  • افزودن علامت گذاری به وب‌سایت خود، به طوری که گوگل بتواند از داده‌های ساختاریافته برای ایجاد نکات غنی استفاده کند و در نتیجه شما می‌توانید نرخ کلیک کردن (CTR) خود را در صفحات نتیجه موتور جستجو (SERP) افزایش دهید.
  • یک سایت کاملا فنی که برای استفاده موبایل بهینه‌سازی شده است را ایجاد کنید تا به راحتی توسط موتورهای جستجو نمایه‌سازی شود.
  • سعی کنید سرعت وب‌سایت خود را افزایش دهید
  • بر روی بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت خود برای موبایل‌ها تمرکز کنید.
  • در هنگام انتشار مطالب در وب‌سایت های دیگر، ابتدا به لینک‌های پشتیبانی فکر نکنید.
  • همیشه تلاش کنید تا به خواسته یا نیاز کاربر در مورد یک موضوع مشخص، بهترین و کامل‌ترین پاسخ را ارائه دهید.
این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search