درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

چگونه سایت خود را بعد از حمله‌ سئو منفی بازیابی کنیم؟ – بخش ششم

چگونه سایت خود را بعد از حمله‌ سئو منفی بازیابی کنیم؟ – بخش ششم
فهرست مطالب

در ادامه‌ این مجموعه، ابتدا نگاهی به فرایند پاکسازی خواهیم داشت و پس از آن به بیان چگونگی بازیابی محتوا، لینک‌ها و نشانه‌های کاربری، پس از حمله سئو منفی خواهیم پرداخت.

سئو منفی یک موضوع دنباله دار در نوین مارکتینگ است در صورت علاقه مندی به آن دیگر عناوین مربوط به آن را در لینک های زیر ببینید

 قسمت ۱: سئوی منفی چه هست و چه نیست

قسمت ۲: چگونه بفهمیم تحت تأثیر سئوی منفی قرار گرفته‌ایم

قسمت ۳: چگونه در مقابل کارزار سئوی منفی فعال باشیم و از آن پیشگیری کنیم

قسمت ۴: چگونه از خود در مقابل کارزار سئوی منفی در حال اجرا محافظت کنیم؟

قسمت ۵: سئوی کلاه سیاه black hat SEO در سال ۲۰۱۸

 

 اگر تا به اینجا ما را دنبال کرده باشید، از مفهوم سئو منفی آگاه شده‌اید. روش‌های آگاهی از وقوع یا عدم وقوع حمله‌ سئو منفی را آموخته‌اید و یاد گرفته‌اید که چگونه احتمال مورد حمله واقع شدن در آینده را کاهش دهید. همچنین می‌دانید که چگونه با یک کارزار یا کمپین سئو منفی در حال انجام نیز مقابله کنید. حالا وقت آن فرارسیده که نتایج حاصل از این حمله را پاکسازی کنید.

هدف از این مقاله تکمیل مقالات پیشین این مجموعه است. به این ترتیب در این مقاله روند پاکسازی را به سه بخش اصلی تقسیم کرده‌ایم: لینک‌ها، محتوا و نشانه‌های کاربری. خبر خوب این است که شما می‌توانید فرایند پاکسازی را به طور کامل در هر سه بخش انجام دهید؛ و اما خبر بد این است که بسته به نوع و هدف حمله‌ای که علیه شما صورت گرفته است، امکان طولانی شدن فرایند پاکسازی وجود دارد.

برای دریافت مشاوره سئو با تیم نوین مارکتینگ در تماس باشید

لینک‌های ورودی

سئو منفی - لینک‌های ورودی

نخستین گام ساخت فایلی به نام فایل disavow یا انکار برای منفی‌ترین لینک‌هایی است که در تجزیه و تحلیل حمله شناسایی کرده‌اید. به باور من و به دلایلی روانشناختی، هرچه فایل بزرگتر باشد بهتر است. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنم که به جای استفاده از دامنه‌ اصلی سایت‌ها، نشانی اینترنتی (URL) کامل آن‌ها را به کار ببرید.

در مرحله‌ بعد، اگر سئو منفی موجب اعمال دستی مجازاتی برای شما شده است، باید درخواست بررسی مجدد را ارسال کنید. صادق باشید و چگونگی آگاهی خود از حمله را تشریح کنید؛ با استفاده از تصویر صفحه‌هایی (اسکرین شات) که نشان می‌دهد کس دیگری و نه خود شما این لینک‌ها را ثبت کرده است، ادعای خود را اثبات کنید. در ادامه هم کارهایی که برای بهبود و خروج از این وضعیت انجام داده‌اید، از جمله همین فایل انکار را توضیح دهید.

اگر درخواست شما برای بررسی مجدد با مقاومت گوگل مواجه شد، بایستی با وبمسترهای سایت‌هایی که لینک‌های بد در آن‌ها قرار داده شده‌اند ارتباط برقرار کنید. در مواردی که برای اثبات حمله به این وبمسترها ارسال کرده‌اید (مثل همان مواردی که برای گوگل فرستاده‌اید) توضیح بدهید که این لینک‌ها چگونه به شهرت سایت شما لطمه زده‌اند و شما خواهان این لینک‌ها نبوده‌اید.

اگر مجازات شما ماهیتی الگوریتمی دارد، باید منتظر بمانید تا گوگل فایل انکار شما را پردازش کند و تصمیم به بازگرداندن داده‌ها بگیرد. برای افزایش سرعت این مراحل، وقتی که به نشانی اینترنتی سایت‌های انکار شده دست یافتید، می‌توانید سرعت خزش این صفحات توسط گوگل را افزایش دهید. برای انجام این کار راه‌های مختلفی وجود دارد، روش مورد علاقه من ساخت فایل آراس‌اسی از این نشانی‌های اینترنتی و ارسال آن برای سایت‌های جمع آوری کننده‌ آر‌اس‌اس است.

 از اینجا بخوانید : آیا هنوز هم می‌توان از اینفوگرافیک ‌ها برای لینک سازی استفاده کرد؟

محتوا و لینک‌های افزوده شده

سئو منفی - محتوا و لینک‌های افزوده شده

پیش از مطالعه‌ این بخش از مقاله، شما را به خواندن مقاله‌ پیشگیری فعالانه دعوت می‌کنم. مثل اکثر روش‌های پاکسازی، بهترین روش انجام به‌روز رسانی‌های امنیتی برای سرور و نقل مکان به میزبانی اختصاصی است.

به طور مشابه، فایل Robots.txt خود را به منظور حصول اطمینان از ایندکس شدن بخش‌هایی از سایت که می‌خواهید ثبت شود، به روز رسانی کنید. همچنین به شما توصیه می‌کنم که اگر سایت شما به بخش نظرات نیازی ندارد، آن را غیرفعال کنید.

اگر سایت شما هک شده است، که موجب اعمال مجازات دستی ناشی از لینک‌های منفی یا مشکل امنیتی شده، بایستی تلاش‌های انجام شده برای رفع مشکلات ناشی از هک را به گوگل اطلاع دهید. خوشبختانه گوگل در رفع مشکلات مربوط به هک بسیار پاسخگو است و عموماً مجازات‌های اعمال شده را لغو می‌کند.

متأسفانه دریافت برچسب سایت هک شده به این معنی است که باید پاکسازی بیشتری انجام دهید تا همه‌ آثار منفی مربوط به نشانه‌های کاربری از بین بروند. اکثر سایت‌هایی که به هدف ایجاد مشکل در موتورهای جستجو هک شده‌اند به عنوان صفحات فرودی برای هکر‌ها استفاده می‌شوند؛ بنابراین باید روش‌های به کار برده شده برای رفع مشکلات لینک را برای این موارد هم به کار ببرید.

نشانه‌های کاربری

سئو منفی - نشانه‌های کاربری

پاکسازی مشکلات مربوط به نشانه‌های کاربری پس از اتمام حمله روندی بسیار آسان به نظر می‌رسد. برای رفع مشکلات مربوط به کاهش مصنوعی نرخ کلیک و نرخ بازگشت، بایستی با گذر زمان تعداد کلیک‌های بیشتری را جذب کنید.

چگونه این کار را انجام دهید؟

  1. راه اندازی مسابقه در کانال‌های اجتماعی خود را در نظر بگیرید. مسابقه‌ای داوطلبانه که با انجام چند فعالیت معمولی نظیر ناوبری سایت و یا پر کردن فرم آغاز می‌شود را راه‌اندازی کنید. این کار مساوی است با جستجوی نام تجاری شما در گوگل، کلیک روی لینک شما و پس از آن پر کردن فرم شرکت در مسابقه.
  2. کمپین روابط عمومی مثبتی را برای موضوعی نامربوط به حمله آغاز کنید. کارهای خیریه مورد علاقه‌ی خود را معرفی کنید، یک محصول جدید را رونمایی کنید و یا کارمندی را ارتقا دهید، هر کار مثبتی که می‌تواند به افراد تأثیر گذار و رسانه‌های محلی نشان دهد که شما می‌خواهید به پیشبرد هدفی مثبت کمک کنید را اجرایی کنید. این تلاش‌ها بازخوردی مثبت برای سایت شما جذب خواهند کرد.
  3. نشانه‌های کاربری ضعیف را رفع کرده و سایت خود را بهبود دهید. مشخص است که انجام این کار زمان طولانی‌تری نیاز دارد اما به بهبود کلی راهبرد لینکی و محتوایی شما کمک می‌کند.

مهم نیست که دقیقاً چگونه حمله‌ای به سایت شما انجام شده، چیزی که من به شما پیشنهاد می‌دهم این است که پاکسازی محتوا پس از حمله با به‌روز رسانی راهبرد بازاریابی محتوایی سریع‌تر می‌شود. همانطور که از مقالات پیشین نیز به خاطر می‌آورید، توصیه کرده بودم که با انجام تغییرات در سایت، تأثیرات حمله را کاهش دهید. هرچه سایت قوی‌تر و معتبرتر باشد، امکان آسیب رساندن به آن در موتورهای جستجو کمتر است.

پس چرا باید راهبرد بازاریابی محتوایی جدیدی را در این وضعیت پیاده سازی کنیم؟ راهبرد بازاریابی محتوایی برنده منجر به تولید محتوایی با ارزش می‌شود، محتوایی که برای ساخت نام تجاری و جذب لینک‌ها و کاربران طراحی شده است. همچنین راهبرد بازاریابی محتوایی پس از پاکسازی، خطر انجام حملات بعدی در آینده را با بهبود وضعیت لینک‌های ورودی، محتوای قابل ایندکس و نشانه‌های کاربری کاهش می‌دهد.

 از اینجا بخوانید : چگونه نشست ‌ها در گوگل آنالیتیکس کار می‌کند؟

روشی برای راهبرد محتوایی سئوی منفی

سئو منفی - روشی برای راهبرد محتوایی سئوی منفی

در ادامه روشی که جو سینکویتز در Digital Heretix (شرکت خودش) برای کاهش خطر و فرایند بازیابی خود از سئو منفی انجام داده، آورده شده است.

  • ۱۰ رقیب اصلی سایت خود را شناسایی کنید. ما این مجموعه سایت‌ها (شامل ساخت خودتان) را رقبا نامیده‌ایم.
  • داده‌های رتبه بندی را جمع آوری کنید تا مشخص شود که رقبای شما برای کدام عبارات جستجو رتبه‌ بهتری دارند.
  • عبارات جستجوی مربوط به رقبا را جمع‌آوری کنید و با استفاده از بخش تبلیغات در گوگل هزینه تبلیغات کلیکی برای آن‌ها را محاسبه و بررسی کنید که کدام تبلیغ ارزش استفاده را دارد.
  • بک‌لینک‌های سایت‌های رقیب را که از سایت‌های موجود در میان ۱۰۰ سایت برتر گوگل آمده‌اند را پیدا کنید.
  • به شکلی منطقی کلمات کلیدی و عبارات مربوط به رقبا را دسته بندی کنید، به این ترتیب می‌توانید محتوای معتبر خود را با سایر عبارات مشابه مقایسه کنید.
  • اولویت‌های توسعه‌ محتوای خود را با تعریف کلمات کلیدی و عبارات ارزشمند رتبه بندی کنید. از داده‌های تبلیغات گوگل برای کمک به تعیین ارزش کلمه‌ کلیدی استفاده کنید. حتی اگر از تبلیغات کلیکی استفاده نمی‌کنید هم می‌توانید از داده‌های تبلیغات کلیکی استفاده کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد که عبارات دارای بیشترین ارزش تجاری را شناسایی کنید.

پس از اینکه پژوهش‌های لازم بر روی رقبا را انجام دادید و تجزیه و تحلیلی مناسب را تهیه کردید، اگر محتوایی در سایت خود یافتید که قدیمی یا بی‌کیفیت هستند، می‌توانید لینک‌های مرجع خود را به صفحات بهتر به‌روزرسانی کنید و محتوای خود را به محتوایی بهتر بهبود ببخشید. همچنین می‌توانید تمامی محتواهای صفحات ضعیف را با یک صفحه‌ معتبر یکی کنید و از روش ریدایرکت ۳۰۱ برای تبدیل صفحات بی‌کیفیت به یک صفحه‌ معتبر استفاده کنید.

اگر احساس می‌کنید که محتوای شما ارزش نگه داشتن ندارد و لینک ورودی خاصی به آن‌ها وجود ندارد، کد خطای ۴۰۱ که نشان دهنده‌ حذف دائمی صفحه و همه‌ی لینک‌های ناوبری داخلی است را به کار ببرید.

آخرین موضوعی که باید در نظر بگیرید این است که اگر محتوای سایت شما مرتبط است و عناوین آن توسط رقبا استفاده شده است، محتوای سایت خود را بسط دهید. تقویمی برای تولید محتوا تهیه کنید و بر اساس زمان بندی آن محتوای خود را منتشر کنید.

اگر این راهبرد به نظر سخت و مبهم به نظر می‌رسد، می‌توانید تمامی این مراحل را با استفاده از خدمات سئو نوین مارکتینگ  انجام دهید.

محتوا در محیطی منزوی زنده نمی‌مانند؛ لینک‌ها وسیگنال‌های اجتماعی کسب شده برای افزایش شهرت و اعتبار محتوا حیاتی هستند.

در مقاله بعدی و در واقع پایانی مجموعه‌ سئو منفی ما، به آینده‌ سئو منفی و آنچه از الگوریتم‌های همواره تکاملی گوگل انتظار می‌رود خواهیم پرداخت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search