درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

فاکتور های سئو ۲۰۱۹ ، چه مواردی هستند؟

فاکتور های سئو 2019 ، چه مواردی هستند؟
فهرست مطالب

مقاله فاکتور های سئو ۲۰۱۹ ، از مجموعه  دیجیتال مارکتینگ ۲۰۱۹ نوین مارکتینگ به شما ارائه می‌گردد.

به نظر می‌رسد که گوگل هر سال فاکتور‌ های سئو  جدیدی را به الگوریتم رتبه‌دهی خود اضافه می‌کند.

در سال ۲۰۱۴ HTTPS به فاکتوری برای رتبه‌دهی تبدیل شد و دیگر فاکتور های سئو را تحت تأثیر قرار داد.

در سال ۲۰۱۵ کاربردی بودن نسخه‌ی موبایل سایت به فاکتور های سئو اضافه شد.

در سال ۲۰۱۶ توسعه‌ی درک محتوا با استفاده از قابلیت رنک‌برین رونمایی شد.

و در سال ۲۰۱۷ نیز بهبود قابل توجهی در رتبه‌ی سایت‌های استفاده کننده از HTTPS مشاهده شد.

جان مولر، کارشناس گوگل نیز از کلمه‌ی «هیجان‌انگیز بودن» به عنوان فاکتوری کلیدی برای رتبه‌دهی در گوگل نام برده است.

اما، با وجود بیش از ۱ میلیارد سایت در دنیای اینترنت، چگونه می‌توانید هیجان انگیز باشید؟

تنها چیزی که من با اطمینان از آن آگاه هستم این است که فاکتورهای رتبه‌دهی در حال تغییر و تکامل به سمتی هستند که تجربه‌ی کاربری هیجان انگیزتری را برای کاربران خلق کنند.

برای دریافت مشاوره سئو با تیم نوین مارکتینگ تماس بگیرید

با توجه به اینکه گوگل سایت‌ها را بر اساس صدها فاکتور رتبه‌دهی ارزیابی می‌کند، آگاهی از اهداف راهبرد (استراتژی) سئوی شما در سال ۲۰۱۹، برای کسب بهترین رتبه، کمی دور از دسترس به نظر می‌رسد.

اما خبر خوب این است که فاکتورهای رتبه‌دهی در حال سازگاری بیشتر با کاربران هستند.

جمله‌ فوق به این معنی است که موضوعات مورد توجه در سئو، از الگوریتم فعلی گوگل نشأت می‌گیرند و با کمی خلاقیت و زیرکی می‌توانید سال ۲۰۱۹ را با رتبه‌ای مناسب در نتایج جستجو پشت سر بگذارید.

با اینکه  فاکتور های رتبه دهی  بسیار بیشتر از ۷ موردند، اما مواردی که در این مقاله به آن‌ها توجه شده است از نظر من مهم‌ترین موضوعات سال جاری هستند.

در ادامه فاکتور های سئو مهم امسال را معرفی کرده و علت اهمیت آن‌ها را نیز بیان می‌کنبم.

 از اینجا بخوانید : پیش بینی رویکردهای گوگل برای آپدیت ۲۰۱۹

۱. انتشار محتوای با کیفیت بالا

هرگز این جمله را نگویید که «برای دستیابی به رتبه‌ی بالا به محتوای باکیفیت نیازی ندارم.»

کیفیت محتوای سایت یا وبلاگ شما همچنان موضوعی حیاتی در سال ۲۰۱۹ است. محتوا هنوز هم پادشاه است.

همانطور که رند فیشکین ، کارشناس حوزه‌ی سئو سایت ماز گفته است، محتوایی که بر مبنای کلمه‌ی کلیدی بهینه سازی شده است، همچنان ارزش بسیار زیادی در سئو دارد.

محتوای شما بایستی اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهد. به لطف الگوریتم پاندا ، ساخت صفحاتی که ارزشی ندارند به شما آسیب خواهند زد.

صفحاتی مثل سایت‌های پرتالی.

فاکتور های سئو -انتشار محتوای با کیفیت بالاو یا این صفحه

فاکتور های سئو - محتوای با کیفیت بالاحتی نام‌های بزرگی نظیر ای‌بی (eBay) و اپل نیز لیاقت تاج پادشاهی محتوا را نداشته‌اند. محتوای ضعیف به هر دوی آن‌ها آسیب زده است.

محتوای با کیفیت بالا به معنی ساخت صفحاتی است که زمان حضور کاربران را در سایت شما افزایش می‌دهد، نرخ بازگشت آن‌ها را به حداقل می‌رساند و محتوای کمک کننده در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

صفحات وبلاگی مشابه این مورد و راهنماهایی مثل این، نمونه‌هایی از محتوای باکیفیت هستند که هم موتورهای جستجو و هم کاربران به دنبال آن‌ها هستند.

از میان فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت ، صفحات دارای محتوای با کیفیت بالا کارایی بسیاری بیشتری نسبت به مقالات طولانی و البته با متن زیبا در سئو دارند. این دسته از محتوا نقش بیشتری در بهبود رتبه دارند و جایگاه بهتری را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) به خود اختصاص می‌دهند.

هدف از جستجو

آگاهی از هدف کاربر در جستجوهایش نیز یکی از فاکتور های سئو  اساسی در ساخت صفحاتی است که ترافیک ارگانیک را به خود جذب می‌کنند.

وبسایت CoSchedule با تغییر راهبرد سئوی محتوایی خود بر پایه‌ی هدف کاربران از جستجو، افزایش ترافیکی ۵۹۴ درصدی را تجربه کرد.

و گوگل نیز به تازگی بخش اسنیپت‌های ویژه‌ی خود را برای عبارات «چند مفهومه» به روزرسانی کرده است.

برای درک هدف کاربران از جستجو، بایستی گوگل آنالیتیکس را به خوبی بررسی کنید و آنچه کاربران به دنبالش هستند را بیابید.

گزارش‌هایی نظیر جستجوی سایت و جریان کاربری می‌تواند ایده‌هایی عالی درباره‌ی آنچه کاربران به دنبالش هستند را به شما بدهند.

فاکتور های سئو - هدف از جستجوهمچنین می‌توانید از بخش گزارش تحلیلی گوگل در کنسول جستجوی گوگل نیز استفاده کنید. این گزارش نگرشی از آنچه کاربران در صفحات نتایج کلیک کرده‌اند را به شما می‌دهد.

پژوهش کلمه‌ی کلیدی

صرف نظر از بحث‌هایی که درباره‌ی عدم کارایی پژوهش کلمات کلیدی برای کسب رتبه بیان می‌شود، این کار هنوز هم نقشی مهم در کیفیت محتوای تولیدی دارد. برخلاف روش‌های پژوهش کلمات کلیدی سنتی، امروزه کلمات کلیدی به مانند نقشه‌ی راه تولید محتوا عمل می‌کنند.

برای این که پژوهشی کامل را روی کلمات کلیدی سایتتان انجام دهیم می‌توانید با دپارتمان خدمات سئو نوین مارکتینگ تماس بگیرید.

با استفاده از بررسی رقبا و جستجوی داده‌ها می‌توانیم که کلمات کلیدی با حجم جستجوی متوسط و نرخ کلیک بالای مخاطبان را پیدا کنید.

کریس هورناک، بنیان‌گذار بلاگ هندز نیز با استفاده از پژوهش کلمات کلیدی رشدی ۸۰ درصدی را در ترافیک ورودی به سایتش تجربه کرده است.

بنابراین با اینکه کارشناسان مدام از مضرات پژوهش کلمات کلیدی به شما می‌گویند، اما فراموش نکنید که یافتن کلمات کلیدی اصلی و قرار دادن آن در محتوای تولیدی در سایت شما، یکی از فاکتور های سئو کلیدی است.

برای مثال، یک پژوهش گوگل نشان می‌دهد که جستجوی عبارات موبایلی نظیر «نام‌های تجاری» و «فروشگاه‌ها» در دو سال اخیر رشدی ۶۰ درصدی داشته است. این پژوهش نشان می‌دهد که بایستی راهبرد محتوایی خود را با کاربران موبایلی سازگار کنید.

جستجوی صوتی

به نقل از گوگل، ۷۲ درصد از کسانی که دستگاه‌های دارای قابلیت ارتباط صوتی دارند، گفته‌اند که از این دستگاه‌ها در زندگی روزمره‌ی خود استفاده می‌کنند. این دستگاه ها بیشتر به دستیار صوتی مجهزند.

این واقعیت گویای این است که با رشد دستیارهای هوش مصنوعی نظیر سیری، الکسا و کورتانا، راهی جدید برای جستجو در حال ظهور است.

بهینه سازی محتوا بر مبنای آنچه افراد در صحبت‌هایشان به کار می‌برند مثل اولین جلسه‌ی حضور در کلاس یوگا است!

وارد کلاس می‌شوید، نگاهی به اطراف می‌اندازید و سعی می‌کنید که حین قرار دادن یک فنجان روی سر خود، نفش عمیق بکشید و بدن خود را رها کنید!

داون اندرسون نیز با نظرات من درباره‌ی جستجوی صوتی موافق است و چند ترفند عالی را توصیه کرده است بهینه سازی هایی مانند: بررسی چگونگی سؤال پرسید افراد، درک هدف آن‌ها از جستجو و یافتن عبارات محلی.

ریچ اسنیپت‌ها

ریچ اسنیپت‌ها یکی از فاکتور های سئو بسیار مهم است . ریچ اسنیپت‌ها از نشانه‌گذاری اسکیمای متون شما برای نمایش بهتر در نتایج جستجوی گوگل استفاده می‌کنند. البته همان طور که می‌دانید ریچ اسنیپد ها در فارسی فعال نیستند، ولی در جستجو های انگلیسی به شدت خوب عمل می‌کنند. ما در نوین مارکتینگ این بخش از مقاله را حذف نکردیم تا اگر شما برای بهینه سازی یک متن انگلیسی اقدام کردید و یا در آینده این امکان برای سئو فارسی فراهم شد بتوان از این بخش استفاده کنید.

ریچ اسنیپت ها می‌توانند به معنای تصاویر و یا رتبه‌بندی نتایج شما (که به صورتی استاندارد نمایش داده می‌شوند) باشند.

ریچ اسنیپت‌ ها قادرندکه نرخ کلیک شما را افزایش و نرخ بازگشت شما را کاهش دهند؛ زیرا تصویری واضح‌تر از محتوای شما را برای کاربران نمایش می‌دهند تا آن‌ها با خیالی راحت‌تر روی آن کلیک کنند.

اگر صفحه‌ی نتایج موتور جستجو درِ جلویی کسب و کار شما باشد، صفحات محتوایی شما، فضای داخلی خانه هستند که به کاربران نشان می‌دهند که وبسایت شما (و نیز محصولات و خدمات شما) ارزش صرف زمان را دارد.

با تولید محتوای با کیفیت بالا برای وبسایت خود، مکانی گرم و دلپذیر را برای کاربران و موتورهای جستجو فراهم می‌کنید. مکانی که به مانند خانه‌ی خود آن‌ها است.

جان مولر، کارشناس گوگل اطلاعات مشخصی را درباره‌ی فاکتورهای رتبه‌دهی به اسنیپت‌های ویژه بیان نکرده است، در نتیجه مجبوریم که به اطلاعات موجود در قوانین اسنیپت‌های ویژه‌ی گوگل بسنده کنیم.

۲.سایت را موبایل پسند کنید

به خاطر دارید که چه زمانی استفاده از نسخه‌ی موبایل قرار داده شده در آدرس m.URL.com کاری توصیه شده بود؟

با اینکه انجام همین کار این روزها هم همواره زیان‌بار نیست اما اکثر سایت‌ها از ایجاد نسخه‌ی موبایل عبور کرده‌اند و به دنبال ساخت سایت واکنش‌گرا هستند.

هرچند گوگل اعلام کرده است که تفاوتی میان روش‌های ارائه‌ی سایت برای موبایل (از جمله سایت واکنش‌گرا، نسخه‌ی پویا و یا نشانی اینترنتی مجزا) قائل نیست اما در بحث رتبه‌دهی، سایت واکنش‌گرا، فرمتی است که گوگل آن را توصیه می‌کند.

گوگل بیان کرده است که طراحی واکنش‌گرا به «الگوریتم آن‌ها برای ایندکس کردن دقیق‌تر مشخصات صفحه، به جای بررسی اینکه سایت دارای نسخه‌ی موبایل یا دسکتاپ است کمک می‌کند.»

در عصری که ایندکس نسخه‌ی موبایل در اولویت است، نسخه‌ی موبایل وبسایت شما، اساسی‌ترین شرط وجود سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو است. برای زنده ماندن، قوانین گوگل را دنبال کرده و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در نسخه‌ی موبایل و دسکتاپ دقیقاً به یک شکل نمایش داده می‌شوند. در میان فاکتور های سئو  این فاکتور در سال ۲۰۱۹ از همه مهم‌تر است.

هر زمانی که می‌توانید مشاهده‌ی نتایج برای موتور جستجو را بهبود دهید، این کار را انجام دهید!

۳.ساخت سایتی امن (HTTPS)

حدود یک سال پیش، دکتر پت جی.‌میرز نوشته بود که ۳۰ درصد از صفحات صفحه‌ی اول نتایج گوگل از HTTPS استفاده می‌کنند.

با اینکه عدم استفاده از HTTPS الزاماً به سایت شما آسیب نمی‌زند اما چندین و چند تغییر و به‌روزرسانی گوگل از سال ۲۰۱۴ به بعد نشان می‌دهد که استفاده از HTTPS فاکتوری برای رتبه‌دهی است.

در سال ۲۰۱۷، گوگل اعلام کرد که مرورگر کروم (که بیش از ۴۵ درصد ما از آن استفاده می‌کنیم)، سایت‌هایی که از پروتکل HTTPS در نشانی آن‌ها استفاده نشده است را مشخص می‌کند. و پس از آخرین اخطار آن‌ها به سایت‌ها، خواهید دید که وبسایت‌هایی که از این پروتکل استفاده نکرده‌اند با کاهش نرخ بازگشت روبرو خواهند شد.

همه‌ی موارد مذکور نشان می‌دهند که گوگل در میان فاکتور های سئو به HTTPS اهمیت بسیار بالایی می‌دهد.

با این حال استفاده از HTTPS (و SSL که به طور همزمان با آن کار می‌کند) اگر به درستی پیاده سازی نشود، می‌تواند مشکلات زیادی برای سایت شما ایجاد کند.

حتی اگر این کار تأثیری قابل توجه بر سئوی سایت شما نشان ندهد، به‌روزرسانی کروم می‌تواند به معنی ایجاد مشکل برای سایت شما باشد و در این حالت استفاده از پروتکل HTTPS ارزشش را نشان خواهد داد.

۴. بهبود تجربه‌ی کاربری

تجربه‌ی کاربری (UX) بر سئو اثرگذار است.

اگر به تجربه‌ی کاربری فکر نمی‌کنید، سایت شما بازدیدش را از دست می‌دهد و فراموش خواهد شد.

در واقع، ۳۸ درصد از افراد اگر با سایتی مواجه شوند که محتوا و طراحی آن جذاب نباشد، از آن خارج می‌شوند.

آژانس بازاریابی دیجیتال Main Street Host می‌گوید که با به‌روزرسانی محتوا و بهینه سازی دکمه‌های درخواست برای عمل، بازدید صفحاتش را تا ۶۶ درصد افزایش داده است.

و وبسایت Ezoic نیز اعلام کرده است که با ایجاد تجربه‌ی کاربری بهتر، درآمد حاصل از هر ۱۰۰۰ بازدیدش، ۱۸۶ درصد افزایش یافته است.

Rover مثالی خوب برای تجربه‌ی کاربری عالی است:

فاکتور های سئو - بهبود تجربه‌ی کاربری

موتورهای جستجو زمان سکون کاربران در سایت را به عنوان نشانه‌ای برای تخمین وقت صرف شده توسط کاربر در سایت شما، پیش از کلیک بر روی دکمه‌ی بازگشت و مشاهده‌ی مجدد صفحه‌ی نتایج استفاده می‌کنند.

اگر به دنبال موفقیت در صفحه‌ی نتایج موتور جستجو هستید، طراحی تجربه‌ی کاربری خوبی که در همراهی کامل با سئو باشد، نخستین گام شما است. این کار به مانند انتخاب یک آهنگ خوب برای خواندن است، اگر به درستی انتخاب نکنید، هرچقدر هم که اجرای شما خوب باشد، وقتی موسیقی قطع شود هیچکس با شما همخوانی نخواهد کرد.

معماری سایت

معماری سایت جزئی مرتبط به تجربه‌ی کاربری است و اثری قابل توجه بر سئو دارد.

جان دورتی از سایت Credo معتقد است که «یکی از بزرگترین تغییراتی که انجام داده است، رفع نقایص معماری سایتشان بوده است.»

او درباره‌ی محلی که با تغییر نشانی‌های سایت از یک صفحه‌ی برچسب به صفحه‌ی زیر دسته و پس از آن به یک لینک بالاتر در معماری سایت می‌رود، بحث کرده است. او با این کار توانسته بازدید ارگانیک سایتش را ۷۴ درصد و بازدید صفحاتش را ۴۱ درصد افزایش دهد.

در اینجا نمونه‌ای عالی از معماری سایت آورده شده است:

فاکتور های سئو - معماری سایت

معماری سایت نه تنها با ناوبری بهتر به کاربران در یافتن آنچه به دنبالش هستند کمک می‌کند، بلکه به خزنده‌های موتورهای جستجو نیز در یافتن صفحات بیشتر کمک می‌کند.

به طور خلاصه، سایت شما باید به آسان‌ترین شکل ممکن قابل استفاده باشد. در میان بیشتر فاکتور های سئو این فاکتور کاربردی دوگانه دارد. هم بر خزش سایت شما کمک می کند و هم کاربری کاربر را بهبود می بخشد.

تمامی صفحات و منوهای ناوبری به ساده‌ترین شکل ممکن در دسترس باشند. سایت شما بایستی به گونه‌ای باشد که کاربر با سه یا چهار کلیک به آنچه می‌خواهد دست پیدا کند. با اینکه این کار برای سایت‌های بزرگ امکان‌پذیر نیست، اما راهکارهایی برای کمک به جستجوی کاربران و یافتن صفحه‌ی مورد نظر وجود دارد، روش‌هایی که از دسترسی مناسب کاربران به صفحه‌ی هدف اطمینان حاصل می‌کنند.

۵.بهینه‌سازی سرعت صفحه

بالاخره سرعت صفحه نیز به طور رسمی به فاکتورهای رتبه‌دهی موبایلی گوگل اضافه شد.

با ارائه‌ی آرام و پیوسته‌ی قابلیت اولیت با ایندکس موبایلی در سال قبل و سال جاری، نسخه‌ی موبایل به نسخه‌ی مورد علاقه‌ی گوگل تبدیل شده است.

هرچه سرعت بارگذاری سایت شما کمتر باشد، بازدیدکننده و درآمد بیشتری را از دست می‌دهید.

برای سایت آمازون، هر یک ثانیه تأخیر در بارگذاری، باعث کاهش ۱.۶ میلیارد دلاری در فروش سالیانه می‌شود. و انتشارات بریتانیایی تلگراف دریافته است که کاهش ۴ ثانیه‌ای سرعت سایت، ۱۱.۰۲ درصد از بازدیدش را کاهش می‌دهد.

چرا ریسک کنیم؟

 از اینجا بخوانید : سرعت لود سایت و چند راه برای افزایش سرعت

ابزارهایی در دسترس هستند که میانگین سرعت بارگذاری سایت شما را اندازه گیری می‌کنند. و اگر با روش کار آشنا باشید، رفع بسیاری از این مشکلات بسیار ساده است. (مثلاً همه‌ی افراد از فشرده کردن کدهای جاوا اسکریپت آگاه نیستند.)

فاکتور های سئو - بهینه‌سازی سرعت صفحهصفحات با سرعت بارگذاری بیشتر منجر به بهبود کارایی کلی سایت شده و به عنوان فاکتوری برای رتبه‌دهی گوگل، سئوی سایت را افزایش می‌دهد.

۶. بهینه‌سازی داخلی یا on page

یکی از مواردی که ارتباط نزدیکی با تجربه‌ی کاربری دارد، بهینه‌سازی داخلی است، موضوعی که با اجزای «پشت صحنه» در سئو سر و کار دارد. این مورد سال‌ها است که مورد توجه کارشناسان است و هنوز هم اثر قابل توجهی بر نمایش و جایگاه وبسایت شما در صفحه‌ی نتایج موتور جستجوی کلمه‌ی کلیدی هدف دارد.

 از اینجا بخوانید : سئو داخلی یا On page seo

وبسایت Mockingbird مدعی شده است که با به‌روزرسانی برچسب‌های عنوان H1، ترافیک ارگانیکش را ۶۲ درصد افزایش داده  است. سایت Brand New Copy نیز با پاکسازی فراداده‌ها و ساختار لینک‌دهی داخلی، ترافیک ارگانیک ورودیش را ۴۸ درصد افزایش داده است.

آیا ارزشش را دارد؟ به نظر من بله!

بهینه سازی وبسایت شما می‌تواند به افزایش سرعت یافته شدن محتوای با کیفیت شما توسط کاربران و موتورهای جستجو کمک کند.

در ادامه چند راهکار برای بهینه سازی داخلی که در سال ۲۰۱۹ اثرگذار هستند و فاکتور های سئو مربوت به بهینه سازی on page را ذکر می‌کنیم:

فراداده یا تگ های متا

این اطلاعات شامل برچسب عنوان و توضیحات صفحات شما است. اطلاعاتی درباره‌ی سایت شما که برای کاربران در صفحات نتایج موتور جستجو نمایش داده می‌شود.

آنطور که SEJ در ماه دسامبر سال گذشته گزارش داده است، گوگل طول اسنیپت را افزایش داده است. اما اخیرا، دنی سالیوان، کارشناس گوگل، کاهش طول اسنیپت‌ها توسط گوگل را تأیید کرده و گفته است که طول متن ثابتی برای این موارد وجود ندارد.

میانگین طول متن اسنیپت‌های ما نسبت به هفته‌های گذشته کمتر شده است، کمی طولانی‌تر از تغییرات قبلی ما در ماه دسامبر. طول مشخصی برای اسنیپت‌ها وجود ندارد. طول متن بر مبنای افزایش کارایی سیستم ما تغییر می‌کند.

به هر حال، من بازنویسی کامل همه‌ی توضیحات مربوط به صفحات شما را توصیه نمی‌کنم.

گوگل گاهی اوقات که محتوا در تطابق با عبارت جستجو شده است، به صورت خودکار قسمتی از محتوا را به عنوان توضیحات در صفحات نتایج به نمایش در می‌آورد. در ادامه وضعیت این موارد را مشاهده می‌کنید.

فاکتور های سئو - فراداده یا تگ های متاهمانطور که گفته شد، بهترین عنوان و متن توضیحات را برای صفحه‌ی خود بنویسید، اما مطمئن نباشید که گوگل حتماً از آن استفاده خواهد کرد.

اسکیما

نشانه‌گذاری اسکیما نیز یکی از دیگر از موارد «مخفی» در وبسایت است که اطلاعات بیشتری را درباره‌ی محتوا به موتور جستجو می‌دهد.

این روش که در سال ۲۰۱۱ ایجاد شده است، در حال حاضر قادر به ارائه‌ی ۶۰۰ نوع مختلف از اطلاعات است.

اسکیما شناسایی اطلاعات اساسی وبسایت شما را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند. برای مثال، اسکیمای مربوط به یک کسب و کار محلی بایستی به شکل زیر باشد:

[php]

<!– FOOTER –>
<div class=”footer left”>
<div class=”footer-top left”></div><!–/footer-top–>
<div class=”wrapper”>
<div class=”footer-widgets-content left”>

<div class=”footer_box left”>
<div class=”footer-widget-holder”><h2>Get to Know Us!</h2> <div class=”textwidget”><div itemscope itemtype=”http://schema.org/LocalBusiness”>
<a itemprop=”url” href=”http://www.toybraryaustin.com”><div itemprop=”name”><strong>Toybrary
Austin, TX</strong></div>
</a>
<div itemprop=”description”>The Toybrary is a toy lending library and kids’ birthday party venue that
also offers drop-in
childcare in Austin, TX</div>
<div itemprop=”address” itemscope itemtype=”http://schema.org/PostalAddress”>
<span itemprop=”streetAddress”>2001 Justin Lane</span><br>
<span itemprop=”addressLocality”>Austin, </span>
<span itemprop=”addressRegion”>TX </span>
<span itemprop=”postalCode”>78757</span>
<span itemprop=”addressCountry”> USA</span><br>
<span itemprop=”telephone”>5127654174</
span>
</div>
</div></div>
</div>
</div><!–/footer-widget–>

[/php]

اندرو والنت در یکی از سخنرانی‌های Google I/O با عنوان «چگونه با استفاده از داده‌های ساختاریافته در جستجوها عملکردی عالی داشته باشیم»، یکی از پژوهش‌های موردی گوگل را به نمایش گذاشت که در آن چگونگی افزایش تعامل و کلیک با استفاده از نشانه‌گذاری اسکیما و  ریچ اسنیپت ها را بیان می‌کرد.

وبسایت روتن تومیتو نرخ کلیکش را با استفاده از نشانه‌گذاری ۲۵ درصد افزایش داد. وبسایت Food Network نیز با بهره‌گیری از نشانه‌گذاری، بازدیدش را ۳۵ درصد افزایش داده است.

اسکیما چیزی است که به گوگل در نمایش اسنیپت‌های غنی در نتایج جستجو کمک کرده و هنوز هم بخش مهمی از سئو در سال ۲۰۱۹ است.

شما می‌توانید با استفاده از JSON-LD، اسکیما را به صفحات خود بیفزایید. برای برطرف کردن نیازهای اساسی به نشانه‌گذاری نیز می‌توانید از ابزارهایی نظیرآنچه توسط Hall Analysis ارائه شده، استفاده کنید.

ساختار لینک داخلی

ساختار لینک‌های داخلی می‌تواند به کاربران و موتورهای جستجو برای یافتن راحت‌تر صفحات شما کمک کند.

کوری موریس، نایب رییس بخش بازاریابی Voltage در پنج حوزه، درباره‌ی اولویت‌بندی لینک‌های داخلی صحبت کرده است:

  • کمک به کاربران
  • مدیریت جریان لینکی (مثل محلی که ترافیک پس از ورود به سایت شما خواهد رفت)
  • ساخت نقشه‌ی راه برای موضوعات محتوایی خاص
  • مسیردهی
  • اولویت‌بندی ایندکس شدن صفحاتی خاص

معنای موارد مذکور این است که راهبرد شما بایستی بر چگونگی لینک‌دهی به صفحات مختلف با توجه به خواست کاربران و پس از آن چگونگی افزایش ترافیک برای صفحات متمرکز باشد.

بررسی چگونگی ساختار لینک‌های داخلی می‌تواند به راهنمایی کاربران برای انجام تبدیلی مثل عضویت در سایت، عضویت در خبرنامه و یا عضویت در نسخه‌ی آزمایشی کمک کند.

۷.کسب بک‌لینک‌های مرتبط و معتبر

اگر به دنبال کسب رتبه‌ی بالا در سال ۲۰۱۹ هستید، بک‌لینک‌ها همچنان عضوی مهم در این مسیر هستند.

کسانی که می‌گویند بدون استفاده از بک‌لینک‌ها می‌توان موفق شد را نادیده بگیرید. با اینکه برخی از سایت‌ها می‌توانند به بک‌لینک دست پیدا کنند اما اگر راهبردهای زیر برای کسب بک‌لینک را دنبال کنید، کمک شایانی به شما خواهد شد:

  • پژوهش‌های موردی مشتریان: این موارد توسط مشتریان به شما ارائه می‌شوند و شامل اطلاعاتی هستند که آن‌ها برای بررسی خود به دست آورده‌اند. اطلاعاتی که می‌تواند به شما کمک کند.
  • گردآوری حرفه‌ای: این کار گاهی اوقات با افراط همراه می‌شود، بنابراین بر اطلاعات ارزشمندی تمرکز کنید که یافتن آن‌ها سخت است.
  • اینفوگرافیک‌ها: این موارد هنوز هم با حجمی بالا در فضای مجازی دست به دست می‌شوند و راهکاری عالی برای خلاصه کردن حجم زیادی از داده‌ها هستند. این کار هم جالب و هم اثرگذار است و معمولاً توسط سایر سایت‌‌ها بازنشر شده و در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.
  • سایر انواع محتوا که اثرگذاری را برجسته می‌کنند: این مورد نیز می‌تواند شامل پادکست‌ها و مصاحبه‌های تصویری باشد.
  • نظرسنجی‌های کاری: بسیاری از ناشران نظرسنجی‌های سالانه دارند، نظرسنجی‌هایی که هنگام انتشار سریعاً مشهور می‌شوند (مورد توجه قرار می‌گیرند). گزارش مؤسسه‌ی بازاریابی محتوا درباره‌ی بازاریابی محتوایی کسب و کار به مشتری (B2C) و کسب و کار به کسب و کار (B2B) همواره توسط سایر ناشران و نویسندگانی که می‌خواهند موضوعات مورد نظر خود را بیان کنند، استفاده می‌شود.
  • محتوا یا ابزارهای رایگان: این مورد بایستی شامل محتوای طولانی مثل کتاب‌های الکترونیک، و یا ابزارهای کاربردی مثل آزمون‌ها و گزارش‌های شخصی باشد که به کاربران اطلاعاتی ارزشمند را ارائه می‌کند. یکی از بهترین مثال‌ها برای این مورد محاسبه‌گر وبسایت Dave Ramesy است.

با اینکه بک‌لینک‌ها شاید ارزش خود را در سال‌ها آینده کمی از دست بدهند اما هنوز هم نشانه‌ای فعال برای رتبه‌دهی هستند.

جمع‌بندی

 فاکتور های سئو  همگی در کنار هم به کار می‌روند و به کارشناسان سئو در دستیابی به نتایج بهتر کمک می‌کنند. این موضوع به این معنی است که هرچه راهبرد سئو جامع‌تر و حرفه‌ای‌تر باشد، سئوی بهتری در سال ۲۰۱۹ و سال‌های بعدی خواهید داشت.

با توجه به تمرکز بر ایندکس اول نسخه‌ی موبایل، فاکتور رتبه‌دهی سرعت صفحه و مواردی دیگر از این دست در سال جاری ارائه خواهند شد. مطمئن باشید که سئوی متمرکز بر کیفیت، به شما در بهبود رتبه‌ی سایت کمک خواهد کرد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search