درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

گوگل ادز چیست و چگونه کار می‌کند؟

گوگل ادز چیست و چگونه کار می‌کند؟
فهرست مطالب

اگر می‌خواهید برای رسیدن به مخاطب مورد نظر خود مبلغی را صرف تبلیغات کنید، بهتر است این هزینه را در جای مناسب خرج کنید.
گوگل به صورت روزانه ۲۵۹ میلیون بازدید کننده منحصر به فرد و ۴.۸ میلیارد تعامل روزانه دارد.
گوگل ادز تنها دو سال بعد از سرویس محبوب جهانی یعنی Google.com راه اندازی شد. این بستر تبلیغاتی در اکتبر سال ۲۰۰۰ با نام رسمی گوگل ادوردز وارد صحنه شد، اما پس از مدتی در سال ۲۰۱۸ به گوگل ادز تغییر نام داد.
با توجه به گستردگی حوزه گوگل، احتمالا خود شما هم تاکنون تبلیغات در گوگل را مشاهده کرده‌اید و حتی بر روی آن کلیک کرده‌اید، این قضیه در مورد مشتریان بالقوه شما نیز صادق است.
در ادامه این مطلب خواهید فهمید که چگونه تبلیغات را در گوگل شروع کنید. ما ویژگی های خاص این پلتفرم را مورد بررسی قرار خواهیم داد و به شما آموزش می‌دهیم چگونه کمپین‌های خود را برای دستیابی به بهترین نتیجه با تبلیغات خود بهینه کنید.

برای سفارش ورودی گوگل با تیم نوین مارکتینگ تماس بگیرید

جستجوی پولی گوگل چیست؟

گوگل ادز چیست - جستجوی پولی گوگل چیست؟

بر هیچکس پوشیده نیست که هر چقدر برای تبلیغات خود هزینه کنید و بر روی آن متمرکز شوید و بخواهید آن را قوی کنید، احتمال کلیک شدن بر روی تبلیغات خود را بالاتر خواهید برد و در نتیجه می‌توانید مشتریان بیشتری را برای کسب و کار خود جذب کنید.
به همین دلیل گوگل ادز به طور فزاینده‌ای در بین کسب و کارهای مختلف در همه صنایع محبوب شده است.
گوگل ادز یک بستر تبلیغاتی پولی است که تحت کانال بازاریابی موسوم به پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) کار می‌کند، جایی که شما (تبلیغ کننده) به ازای هر کلیک یا هر نمایش (CPM) یک تبلیغ هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید.

روزانه چند میلیارد جستجو از طریق گوگل انجام می‌شود، در تبلیغات گوگل ادز، تبلیغ شما به مخاطبانی نمایش داده می‌شود که به محصولات و یا خدمات شما علاقه‌مند هستند و بدون شک از پر‌بازدیدترین روش های تبلیغات اینترنتی به حساب می‌آید.

گوگل ادز روشی موثر برای سوق دادن ترافیک مناسب یا مشتریان مناسب به سمت کسب و کار شما در حالی است که آنها در جستجوی محصولات و خدماتی مانند محصولات پیشنهادی شما هستند. با گوگل ادز می‌توانید بازدید وب سایت خود را افزایش دهید، تماس تلفنی بیشتری دریافت کرده و بازدیدها و ترافیک فروشگاه خود را افزایش دهید.

اگر در هنگام جستجو در موتور جستجوگر گوگل به نتایج دقت کنید متوجه می‌شوید که در نتایج صفحه اول و دوم گوگل، در کنار لینک برخی از سایت‌ها عبارت اختصاری AD قرار گرفته است.  این بدین معنی است که این سایت برای ظاهر شدن در نتایج ابتدایی گوگل از قابلیت تبلیغات در گوگل استفاده کرده است.

گوگل ادز به شما امکان می‌دهد تبلیغات به موقع (با زمانبندی مناسب)، از طریق موبایل و دسکتاپ، را در معرض دید مخاطبان خود قرار داده و با آنها به اشتراک بگذارید. این بدان معناست که در لحظه‌ای که مشتریان ایده آل شما از طریق جستجوی گوگل یا نقشه گوگل به دنبال محصولات و خدماتی مانند شما هستند، کسب و کار شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نمایش داده می‌شود. به این ترتیب، در زمان درست و منطقی، مخاطب با تبلیغ شما روبرو می‌شود و شما به مخاطب خود می‌رسید.
تبلیغات از این پلتفرم می‌توانند در کانال‌های دیگر نیز نمایش داده شود، از جمله این کانال‌ها می‌توان به یوتیوب و گوگل دیسپلی نتورک اشاره کرد.
با گذشت زمان، گوگل ادز همچنین به شما کمک می‌کند تا آن تبلیغات را تجزیه و تحلیل کنید و آنها را بهبود ببخشید تا تبلیغات شما به افراد بیشتری برسد تا کسب و کار شما بتواند به همه اهداف کمپین که بابت آن هزینه کرده‌اید، برسد.

 از اینجا بخوانید : نحوه قرار گرفتن آگهی در Google Display

علاوه بر این، بدون توجه به اندازه کسب و کار یا منابع موجود، می‌توانید تبلیغات خود را متناسب با بودجه خود تنظیم کنید. ابزار گوگل ادز به شما این امکان را می دهد که در محدوده بودجه ماهانه خود باقی بمانید و حتی در هر لحظه از زمان، تبلیغات خود را متوقف کنید و دیگر هزینه نکنید.
اکنون، روی یک سوال مهم دیگر: آیا گوگل ادز واقعاً موثر است؟ متمرکز می‌شویم، برای پاسخ به این ، بیایید چند آمار را مورد بررسی قرار دهیم:
● گوگل ادز تقریباً ۸ درصد نرخ کلیک دارد.
● تبلیغات نمایشی در هر ماه منجر به ۱۸۰ میلیون ایمپرشن می‌شود.
● برای کاربرانی که آماده خرید هستند، تبلیغات پولی در گوگل ۶۵ درصد کلیک‌ها را دریافت می‌کنند.
● ۴۳ درصد از مشتریان چیزی را خریداری می‌کنند که در یک تبلیغ یوتیوب دیده‌اند.

گوگل ادز چگونه کار می‌کند؟

گوگل ادز چیست - گوگل ادز چگونه کار می‌کند؟

گوگل ادز آگهی شما را در معرض دید مشتریان احتمالی یا مشتریانی قرار می‌دهد که به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند. تبلیغ کنندگان بر اساس اصطلاحات جستجو یا کلمات کلیدی آگهی خود را پیشنهاد می‌دهند و برندگان این پیشنهاد بسته به نوع انتخاب کمپین تبلیغاتی در بالای صفحات نتایج جستجو، در ویدیوهای یوتیوب یا در وب سایت‌های مربوطه قرار می‌گیرند.
عوامل بسیاری بر توانایی شما در ایجاد گوگل ادز موثر و با عملکرد بالا تاثیر می‌گذارد. چند عامل را با مثال‌هایی از گوگل ادز مورد بررسی قرار می‌دهیم:

رتبه تبلیغ و امتیاز کیفیت

AdRank و یا رتبه تبلیغ محل قرارگیری تبلیغات شما را تعیین می‌کند و امتیاز کیفیت یکی از دو عاملی است (عامل دیگر میزان پیشنهاد است) که تعیین‌کننده AdRank شما خواهد بود. بخاطر داشته باشید، امتیاز کیفیت شما بر اساس کیفیت و ارتباط آگهی شما تعیین می‌شود و گوگل آن را با توجه به تعداد افرادی که روی آگهی شما کلیک می‌کنند ، اندازه گیری می‌کند (یعنی CTR شما). CTR شما به میزان مطابقت تبلیغ شما با هدف جستجو بستگی دارد که می‌توانید ناشی از سه قسمت باشد:
۱. ارتباط کلمات کلیدی شما
۲. اگر آگهی شما و CTA (کال تو اکشن) آنچه را که جستجوگر انتظار دارد بر اساس جستجوی آنها تحویل دهد
۳. تجربه کاربر در  لندینگ پیج شما
امتیاز کیفیت شما جایی است که باید بیشترین تمرکز خود را هنگام تنظیم کمپین گوگل ادز خود (حتی قبل از افزایش مبلغ پیشنهادی) بر روی آن معطوف کنید. هرچه امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد، هزینه‌های خرید شما کمتر خواهد بود و جایگاه بهتری خواهید داشت.

موقعیت

وقتی گوگل ادز خود را برای اولین بار تنظیم می‌کنید، یک منطقه جغرافیایی را انتخاب می‌کنید که در آن تبلیغ شما نمایش داده می‌شود. اگر فروشگاه فیزیکی دارید، ویترین فروشگاه شما باید در شعاع مناسبی در اطراف محل فیزیکی شما باشد. اگر فروشگاه تجارت الکترونیک و کالای فیزیکی دارید، تبلیغات شما باید در فضایی نمایش داده شود که در آنها امکان ارسال کالا دارید. اگر شما خدمات یا محصولی را ارائه می‌دهید که در سراسر جهان قابل دسترسی باشد، می‌توانید در تمام موقعیت‌های جغرافیایی از گوگل ادز استفاده کنید.
تنظیمات موقعیت مکانی شما در نمایش تبلیغات شما تاثیر دارد. به عنوان مثال، اگر یک استودیوی یوگا در سانفرانسیسکو دارید، شخصی در نیویورک که عبارت «استودیوی یوگا» را جستجو میکند، فارغ از رتبه تبلیغ، آگهی شما را نخواهد دید. حتی اگر شما برای تبلیغات هزینه پرداخت می‌کنید، هدف اصلی گوگل این است که نتایج مرتبط را نمایش دهد.

عنوان و توضیحات

محتوای تبلیغ شما می‌تواند تفاوت بین کلیک روی تبلیغ شما و کلیک بر روی تبلیغات رقبا باشد. مهم است که محتوای آگهی شما با هدف جستجوگر مطابقت داشته باشد، با کلمات کلیدی هدف شما مطابقت داشته باشد و با یک راه حل مشخص نیاز کاربر را برآورده کنید.

گوگل ادز چیست - عنوان و توضیحات

جستجوی «تدریس شنای کودک» این نتیجه را به همراه داشت. آگهی مختصر است و برای انتقال پیام و ارتباط با مخاطبان هدف خود از این فضای محدود عاقلانه استفاده می‌کند.
وبسایت «The Swim Revolution» می‌دانست که باید کلمه کلیدی را در عناوین خود قرار دهد، بنابراین ما بلافاصله متوجه می‌شویم که این آگهی با آنچه که ما به دنبال آن هستیم مطابقت دارد. توضیحات نیز به ما می‌گوید که چرا این بهترین گزینه برای آموزش شنا است.
آنها از کلماتی مانند «مهارت»، «سرگرمی»، «اعتماد به نفس» و «راحتی در آب» استفاده می‌کنند تا خیال ما را در مورد کودک در استخر راحت کنند و به ما ثابت کنند که آنچه را که می‌خواهیم از این کلاس به دست خواهیم آورد.
بر روی این تبلیغات کلیک خواهد شد و منجر می‌شود که کاربران به لندینگ پیج بیایند.

نقش کلمات کلیدی در گوگل ادز

گوگل ادز چیست - نقش کلمات کلیدی در گوگل ادز

تحقیقات برای کلمات کلیدی به همان اندازه که برای جستجوی ارگانیک اهمیت دارد، برای تبلیغات پولی نیز مهم است. کلمات کلیدی شما باید تا آنجا که ممکن است با هدف جستجوگر مطابقت داشته باشد. به این دلیل که گوگل بر اساس کلمات کلیدی انتخابی شما آگهی شما را با سوالات جستجو منطبق می‌کند.
هر کمپین تبلیغاتی که در کمپین خود ایجاد می‌کنید، مجموعه کوچکی از کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهد (یک تا پنج کلمه کلیدی انتخابی بهینه است) و گوگل بر اساس آن انتخاب‌ها، تبلیغ شما را به نمایش می‌گذارد.
با توجه به انتخاب کلمات کلیدی، مچ تایپ (Match Type) فضای کمی برای شما فراهم می‌کند، مچ تایپ به گوگل می‌گوید که آیا شما می‌خواهید فقط برای جستجو درباره کلمات کلیدی به صورت کاملا منطبق تبلیغ شما نمایش داده شود و یا برای جستجوهای مشابه نیز تبلیغ شما نمایش داده شود.
مچ تایپ ۴ نوع دارد:
● Broad Match تنظیمات پیش فرض است که از هر کلمه‌ای در عبارت کلمه کلیدی شما به هر ترتیب استفاده می‌کند. به عنوان مثال، «یوگای آرامش بخش تهران» با «یوگای آرامش بخش» و یا «یوگای تهران» مطابقت دارد.

● Modified Broad Match به شما امکان می‌دهد کلمات خاصی را در قسمت کلمه کلیدی با علامت گذاری آنها با علامت “+” مشخص کنید. عبارت شما حداقل شامل آن کلمه مشخص شده است.

● Phrase Match با عبارت‌هایی مطابقت دارد که عبارت کلمه کلیدی شما را با ترتیب دقیق در بر داشته باشد اما ممکن است شامل کلمات اضافی قبل یا بعد از آن باشد.

● Exact Match عبارت کلمه کلیدی شما را همانطور که به ترتیب دقیق نوشته شده است حفظ می‌کند.

 از اینجا بخوانید : انتخاب کلمات کلیدی دقیق برای مطابقت با متغیرهای بیشتر

منظور از کلمات کلیدی منفی در گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز چیست - منظور از کلمات کلیدی منفی در گوگل ادز چیست؟

تعیین مناسب‌ترین کلمات کلیدی و ایجاد گروه‌های تبلیغاتی مرتبط، تبلیغات و لندینگ پیج‌ها بر اساس آن کلمات کلیدی برای موفقیت در گوگل ادز بسیار مهم است. این کار به شما امکان می دهد مشتریان بالقوه‌ای پیدا کنید که دقیقا در جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما هستند.
متاسفانه، برای اکثر کمپین‌های گوگل ادز بیش از آن چیزی که نیاز است هزینه می‌شود و تبلیغ کنندگان هزینه کلیک‌هایی را پرداخت می‌کنند که هیچ گاه بازدهی قابل توجه ندارند. برای برخی، این امر ممکن است آنقدر ناامید کننده باشد که تبلیغات در گوگل ادز را به طور کامل متوقف کند.
برای جلوگیری از این مشکل برخی به استفاده از کلمات کلیدی منفی روی می‌آورند.
کلمات کلیدی منفی روشی برای جلوگیری از نمایش تبلیغ شما به افرادی است که محتوای مربوط به آن کلمات را جستجو یا مرور می‌کنند.
مدیریت کمپین گوگل ادز مناسب به معنای گسترش مداوم کلمات کلیدی است که آنها را پیشنهاد می‌دهید و همزمان کلید واژه‌هایی را که قبلا انتخاب کرده‌اید را به طور همزمان اصلاح می‌کنید تا بیشترین ارتباط و در نتیجه، بازگشت سرمایه را داشته باشید. این قسمت دوم فقط به معنای متوقف کردن برخی از آنها به علت عملکرد ضعیف نیست، بلکه این به معنای حذف کامل برخی از جستجوها است.
کلمات کلیدی منفی این امکان را به شما می‌دهند تا اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما فقط به بهترین مخاطب بالقوه نمایش داده می‌شود.
شما می‌توانید با روش‌های مختلف از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید، با استفاده از مچ تایپ منفی می٬توانید عملکرد بر خلاف عملکرد مچ تایپ داشته باشید.

مزیت گوگل ادز نسبت به سایر روش‌های بازاریابی چیست؟

گوگل ادز چیست - مزیت گوگل ادز نسبت به سایر روش‌های بازاریابی چیست؟

در دنیای امروز می‌توان گفت که اکثر افراد برای جستجو سراغ گوگل می‌روند، تا جایی که فعل «گوگل کردن» جایگزین فعل «جستجو کردن» شده است. طبق آمار ۹۰ درصد از کاربران اینترنت از پلتفرم گوگل استفاده می‌کنند.
با این حال، بسته به ماهیت کسب و کار شما، ممکن است کسب و کار شما با نیاز با تمام این کاربران نداشته باشد. اگر شما کالا و یا محصول خاصی را ارائه می‌کنید و یا در کشور و یا شهر خاصی فعالیت دارید، باید تبلیغات خود را فقط به افرادی نمایش دهید، که به طور بالقوه ممکن است به مشتری شما تبدیل شوند.
گوگل ادوردز این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد، این پلتفرم امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید دایره مخاطبین خود را کوچک‌تر و کوچک‌تر کنید.
برای اینکه تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید از گوگل ادز استفاده کنید و یا خیر، بهتر است با مزیت‌های گوگل نسبت به باقی کانال‌های بازاریابی آشنا شوید.
در ادامه چند مزیت اصلی گوگل ادز در مقایسه با دیگر روش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:
● قابلیت سنجش و اندازه گیری
اندازه‌گیری و سنجش نتیجه تبلیغات سنتی مانند روزنامه‌ها، رادیو، تلویزیون، بیلبوردهای فضای باز، بروشورها و غیره بسیار دشوار است. همچنین قیمت آنها بسیار بالاتر از گوگل ادز است. شما نمی‌توانید بودجه خود را کنترل کنید و نسبت به آن هزینه کنید. علاوه بر این، شما نمی‌توانید منبع سود دریافتی از این رسانه‌ها را شناسایی کنید، مگر اینکه مشتری شما تصمیم بگیرد آن را با شما در میان بگذارد. در نتیجه، محاسبه نرخ بازگشت سرمایه از رسانه‌های سنتی بسیار دشوار است. از طرف دیگر، گوگل ادز دقیقا به شما می‌گوید که در این کمپین چه اتفاقی افتاده است. شما می‌دانید:
۱. چه کسی روی تبلیغ شما کلیک کرده است.
۲. چه تعداد منجر به تولید (کانورژن یا نرخ تبدیل) شده است.
۳. چقدر از کاربران از طریق گوگل ادز به سایت شما رسیده‌اند.
۴. کدام کلمه کلیدی بیشترین میزان مراجعه و بازدید را ایجاد کرده است.
۵. هزینه شما برای هر لید چقدر است.
این به بازاریابان کمک می‌کند تا بفهمند چه عواملی بر کار آنها تاثیر می‌گذارد. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید کمپین‌های خود را تغییر دهید تا زمانی که به نتیجه مطلوب برسید.
● بهینه سازی نرخ تبدیل

گوگل ادز چیست - بهینه سازی نرخ تبدیل
گوگل وقتی تصمیم می‌گیرد کدام تبلیغات را به کدام کاربران نشان دهد، تجربه کاربری آنها بعد از رسیدن به لندینگ پیج مقصد را در نظر می‌گیرد.
شبکه‌های تبلیغاتی که با آنها نمی‌توانید لندینگ پیج مورد نظرتان را انتخاب کنید ممکن است کاربری را به هر صفحه‌ای از وبسایت شما ببرند. این صفحه ممکن است صفحه درباره ما وب‌سایت شما باشد، که باعث هدر رفت بودجه تبلیغاتی شما خواهد شد، چرا که کاربران را به آن صفحه‌ که در انتظارش هستند، نمی‌رساند.
حالا که با گوگل ادز می‌توانید، صفحه لندینگ مورد نظرتان را انتخاب کنید، با بهینه‌سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج می‌توانید خواسته کاربران تان را برآورده کرده و آنها را از یک بازدیدکننده به یک مشتری تبدیل کند. به این ترتیب بهینه سازی نرخ تبدیل اتفاق می‌افتد

● زودبازده بودن
بهینه سازی موتور جستجو و یا سئو همچنان رمز موفقیت بیشتر سایت‌های پربازدید است. پست‌ها و صفحاتی که در صفحه یک نتایج جستجو مشاهده می‌کنید فقط بر مبنای کلمات کلیدی نمایش داده نمی‌شوند. این سایت‌ها از عوامل بسیاری از جمله بک لینک و یا راه‌ حل‌های دیگر استفاده می‌کنند.
شما ممکن است برای رسیدن به صفحه اول نتایج جستجو با سئو به زمان بسیاری احتیاج داشته باشید و حتی برخی از کسب وکارها هیچگاه به این صفحه نمی‌رسند.
با گوگل ادز شروع کنید، شانس شما برای جستجوی همه نتایج ارگانیک در صفحه نتایج موتور جستجو به طور چشمگیری رشد می‌کند و همچنین رشد نیز بسیار آسان‌تر می‌شود. شما با استفاده از گوگل ادز در زمان بسیار کوتاه می‌توانید به اولین نتایج جستجو در گوگل برسید و تبلیغات خود را به کاربرانی نشان دهید که حتی تا به حال نام برند شما را نشنیده‌اند.
با انتخاب مناسب کلمات کلیدی، می‌توانید به کاربرانی برسید که به دنبال نتایجی مانند سایت شما بوده‌اند.
● نرخ بازگشت سرمایه بالا
اینکه لندینگ پیجی طراحی کنید که نرخ تبدیل را بالا ببرد، برای با\ه حداکثر رساندن نرخ بازگشت سرمایه بالا کافی نیست. برای رسیدن به اهداف بازاریابی با کمترین میزان بودجه می‌توانید استفاده از چند استراتژی را در نظر بگیرید.
❖ اگر هدف شما بالا بردن ترافیک وب سایت است، می‌توانید از استراتژی CPC و یا پرداخت به ازای هر کلیک استفاده کنید.
❖ اگر هدف شما ایجاد آگهی نسبت به برند است می‌توانید از استراتژی CPM و یا پرداخت به ازای هر ۱۰۰۰ ایمپرشن قابل مشاهده، استفاده کنید. با استفاده از این استراتژی، شما مبلغی را انتخاب می‌کنید که حاضرید بپردازید تا ۱۰۰۰ نفر تبلیغات شما را به صورت نمای کامل ببینند. این امکان فقط در گوگل دیسپلی نتورک در دسترس است.
❖ پیشنهاد قیمت CPA و یا پرداخت به ازای یک عمل همان چیزی است که گوگل به تبلیغ دهندگانی توصیه میکند که بر روی عمل خاصی مانند خرید و ثبت نام متمرکز هستند.

چگونه می‌توان در گوگل ادز تبلیغ کرد؟

گوگل ادز چیست - چگونه می‌توان در گوگل ادز تبلیغ کرد؟

راه اندازی کمپین‌های پرداختی در گوگل نسبتا آسان (و سریع) است، بیشتر به این دلیل که پلتفرم گوگل ادز شما را در مسیر راه‌اندازی راه‌نمایی می‌کند و نکات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با مراجعه به سایت گوگل ادز و کلیک بر روی دکمه «حالا شروع کنید»، (Start Now) یک سری مراحل برای راه اندازی و شروع تبلیغات شما انجام می‌شود. اگر محتوای تبلیغات خود از پیش آماده کرده باشید، این تنظیمات حدود ۱۰ دقیقه از شما زمان خواهد گرفت.
برای ثبت نام برای تبلیغ در گوگل ادز، باید یک حساب گوگل ایجاد کنید. سپس به سادگی به ads.google.com بروید و وارد سیستم شوید. پس از ورود به سیستم، از شما این سوال پرسیده می‌شود: «هدف اصلی شما برای تبلیغات چیست؟»
که در این قسمت می‌توانید بین گزینه‌های موجود، گزینه‌ای که مناسب هدف کمپین شما است را انتخاب کنید. و یا در قسمت پایین گزینه «تغییر به حالت حرفه‌ای» ، (Switch to Expert Mode) را انتخاب کنید. (در این مثال این گزینه انتخاب می‌شود.)
در این مرحله، از شما خواسته می‌شود یک کمپین ایجاد کنید. شما می‌توانید در این مرحله کمپین خود را ایجاد کنید، با این حال، توصیه می‌کنیم از آن مرحله صرف نظر کنید تا زمانی که با رابط کاربری آشنا شوید.

گوگل ادز چیست - هدف اصلی شما برای تبلیغات چیست؟
در مرحله بعدی از شما خواسته می‌شود تا اطلاعات کسب و کار خود را تایید کنید. توجه داشته باشید که این اطلاعات باید صحیح باشد زیرا در آینده نمی‌توانید این اطلاعات را تغییر دهید.

گوگل ادز چیست - اطلاعات کسب و کار
از اینجا می‌توانید از حساب گوگل ادز خود استفاده کنید.
نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که رابط کاربری قدیمی گوگل ادز چند مورد اصلی را در اختیار ما قرار میداد، از جمله:
❖ انتخاب بودجه
❖ ایجاد تبلیغات
❖ انتخاب کلمات کلیدی متناسب با تبلیغات با مشتریان بالقوه
❖ وارد کردن اطلاعات صورتحساب

گوگل ادز چیست - وارد کردن اطلاعات صورتحساب
با این حال، رابط کاربری جدید مستقیما شما را به صفحه اصلی اکانت می‌فرستد. در حالی که هنوز باید همه موارد بالا را تکمیل کنید، اما در قالب پیشین ارائه نمی‌شود.

گوگل ادز چیست - صفحه اصلی اکانت
شما در قالب جدید می‌توانید همه موارد لازم برای کمپین خود را تعیین کنید. برای را‌ه اندازی کمپین بهینه و زودبازده با دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ در ارتباط باشید.

۷ دلیل برای استفاده از گوگل ادز در کسب و کار شما

  • دسترسی خارق‌العاده
  • هدف‌گذاری دقیق
  • هدف گذاری افراد علاقه‌مند
  • نتیجه‌دهی واقعاً سریع
  • بودجه‌ی انعطاف‌پذیر
  • گزارش‌دهی بسیار ساده
  • استفاده از رتبه تبلیغ

مهم‌ترین دلایلی که  استفاده از گوگل ادز برای کسب‌وکار شما ضروری است را در این مقاله بررسی کرده‌ایم

چطور باید از تبلیغات Adwords برای کسب و کار خود استفاده کنید

اولین کاری که در راه انداری کمپین باید انجام دهید، راه اندازی بازاریابی مجدد است. پس از فعال کردن بازاریابی مجدد در Google Analytics، یک کوکی پیش فرضی خواهید داشت که می‌تواند هر کسی که برای بازدید از وب‌سایت شما اقدام کند آن‌ را ذخیره کند و آن را جذب کنید. اگر ترافیک وب شما محدود است، مثلا زیر ۲۵۰۰ در هر ماه، فعلا می‌تواند به دادتان برسد. اما باید به دنبال نقاط مختلفی در وب سایت خود باشید که سطح علاقه بازدید کننده را به شما نشان دهد.

ساده‌ترین راه برای جذب مخاطب در آغاز کار این است که اساس کار را بر پایه لینک مقصد بگذارید؛ اگر مردم در صفحه “تشکر از شما” اقدامی انجام می‌دهند، کار بسیار آسان می‌شود. این مخاطبان را در صفحاتی وارد کنید که شامل قیمت گذاری، تشکر و یا غیره‌اند. در مقاله چطور باید از تبلیغات Adwords برای کسب و کار خود استفاده کنید به تفصیل به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

۳ سوال برای انتخاب کلمه کلیدی کمپین در گوگل ادز باید بررسی شود:

۱. آیا کلمه کلیدی در گوگل جستجو می‌شود؟ اگر حجم جستجویی وجود نداشته باشد، پس هیچکس این کلمه کلیدی را در گوگل جستجو نکرده است. در نتیجه دلیلی برای تبلیغ کلمه کلیدی بدون جستجو وجود ندارد.

۲.آیا این احتمال وجود دارد افرادی که این کلمه کلیدی را جستجو کرده‌اند، محصولات یا خدمات من را خریداری کنند؟ یا آیا این افراد فقط در حال تحقیق هستند و قصدی برای خرید ندارند؟ به عبارت دیگر، هدف کلمه کلیدی چیست؟ برای شروع کار شما باید روی عباراتی تمرکز کنید که من آن‌ها را کلمات کلیدی با «هدف خرید» می‌نامم، کلماتی که افراد زمانی آن‌ها را جستجو می‌کنند که به دنبال خرید باشند.

۳. آیا من توان مالی تبلیغ این کلمه کلیدی را دارم؟ این سؤال بسیار مهم است، اما نیاز به کمی محاسبات ریاضی دارد. پس بیاید همین حالا این کار را انجام دهیم مقاله راهنمای ساده برای ایجاد کمپین در گوگل ادز به شما برای یافتن پاسخ این ۳ سوال کمک می‌کند

دلایلی که گوگل ادز (Google Ads) ممکن است نتیجه مناسب نداشته باشد

شرایط گستردگی نمایش کلمه کلیدی (Broad Keyword Terms)

کدام کلمات کلیدی باعث ایجاد کلیک مشتریان واقعی می‌شوند ؟ آنها را مشخص کنید تا به بهترین شکل، تبلیغات شما با مخاطبان مورد نظرتان مطابقت داشته باشند. به احتمال زیاد در اولین تجربه، این ترکیب را به دست نمی‌آورید، اما باید برای به دست آوردن این تجربه، کلمات کلیدی مختلف را اضافه، کم و یا تغییر دهید.

تبلیغات غیر مرتبط

عنوان و توضیحات تبلیغ شما باید با کلمات کلیدی مورد نظرتان مطابقت داشته باشد و بتواند نیازهای کاربران را برآورده کند. کاربران بر روی لینکی کلیک می‌کنند که بتواند به سوالات آنها به بهترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان پاسخ دهد.

امتیاز کیفیت پایین

اگر نمره كیفیت شما كم باشد، تبلیغات شما در مکان‌هایی که کمتر دیده می‌شوند، نمایش داده شده و احتمال تبدیل آنها به مشتری كمتر است. گوگل امتیاز کیفیت را به شما می‌گوید، اما بهبود آن به شما بستگی دارد.

صفحه فرود ضعیف

آیا صفحه فرود پاسخی برای نیازهای کاربر است؟ کاربر شما باید به یک صفحه فرود مناسب هدایت شود تا بازدهی تبلیغ شما بالا رود. در مقاله راهنمای تبلیغ در گوگل ادز برای سال ۲۰۲۰ می‌توانید با این موارد آشنا شوید. 

چگونه در Google Maps تبلیغات انجام دهیم

تبلیغات جستجوی محلی در Google Maps مانند تمامی تبلیغات دیگر PPC است. وقتی کاربر روی تبلیغ شما کلیک می‌کند، شما هزینه آن را پرداخت می‌کنید.

هرچند، اخیرا گوگل درباره چند تغییر در فرمت تبلیغات در  google Maps نشان داده می‌شوند اطلاع رسانی کرد.

طبق اطلاعیه گوگل، این تغییرات به منظور کمک به افزایش دیده شدن کسب و کارهای محلی مرتبط و افزایش ترافیک به محل فروشگاه واقعی اعمال شدند.

‌سخن پایانی

حالا تا حد خوبی درباره گوگل ادز اطلاعات کسب کرده‌اید، اما همواره باید به یاد داشته باشید که بهتر است درباره کمپین‌های گوگل ادز اطلاعات داشته باشید، اما مخصوصا در مورد کمپین‌هایی در مقیاس بزرگ و با بودجه‌های بالا می‌توانید از متخصصان حرفه‌ای گوگل ادز و یا شرکت‌هایی که خدمات دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌کنند، کمک بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search